Det var kul så länge det varade...

Väckt av hunden idag, hann slumra in så hörde jag sambons alarm och sen var det kört.
Ingen sovmorgon här inte.
Inte för att jag behövde det, men jag vaknar HELST av mig själv.

Idag är det tydligen en ÖDESDAG för Håkan Juholt.
Jag hoppas det innebär:
Avgång!
Man kan inte säga det NOG mycket.
Såg "Debatt" igårkvälls och dom som sa att efter dessa "skandaler" då kommer man inte kunna se Håkan i EN ENDA DEBATT, utan att tänka:
Han är inte TROVÄRDIG!

Nä, man kommer inte kunna lyssna på SAKFRÅGOR utan att tänka:
"Hur kan han stå och påstå/tycka/säga detta, när han själv..." bla, bla, bla.
En man som säger sig stå på "dom vanliga och utsatta människornas sida", lever inte som han lär.
Trovärdigheten är lika med noll.
Återigen:
Bye, bye Håkan, avgå innan det blir outhärdligt för dig, och för oss som följer detta.
Du får se det så här:
"Det var kul så länge det varade" alternativt "Underbart är kort, alldeles för kort"!

Något som gett mig ont i magen är det "Uppdrag granskning" grävt upp om Pär Johansson och "Glada Hudik".
Jag har INTE sett programmet, men läst tidningar och såg även som sagt "Debatt" igår.
Ville inte se det, för jag tänkte:
GUD va dom hittar PÅ, skitsnack, ville inte tro att det var sant.
Fast å andra sidan:
När har Janne Josefsson skitsnackat?
Nä, han brukar vara rätt duktig och sanningsenlig.

Det har handlat om att Pär Johansson, som verkar vara SÅ REJÄL och fin kille, vilket han SÄKERT ÄR också, och har gjort så mycket bra för dom handikappade och utvecklingsstörda i "Glada Hudik"...
Han fifflar.
Jättefifflar.
Ja, han är ute och föreläser på ARBETSTID när han får lön från kommunen, och drar då även in ANNAN LÖN OCKSÅ till sitt eget företag.
Som omsätter miljoner.
Hm...
Ja...
Samtidigt så får dom i "Glada Hudik", som är handikappade, en skitsumma från kommunen fastän dom jobbar hårt med sina föreställningar.
Och dom som jobbar som är "normalbegåvade" dom får naturligtvis "normal lön".
Dom "onormala"...
Får ONORMAL lön.
Man blir ju ledsen ända in i själen när man hör sån´t.
Ja, Pär har säkert gjort mycket gott för dom handikappade, men så var vi där igen...
Kapitalism!

Jag skulle SÄKERT inte vara någe annorlunda än någon annan OM lättförtjänta, massor med pengar kom i min väg...?
Jag skulle FÖRMODLIGEN också få "dollartecken" uppblingandes i mina ögon...?
Men jag skulle FÖRSÖKA att inte bli girig.
När pengar kommer i ens väg, då blir man lätt blind och HA-BEGÄRET väcks som en hungrig och ylande varg i ens mage.
Kapitalism, en kärlekshistoria...
Mycket vill ha mer.

Igår gick jag ner till mamma och lånade hennes våg, ställde Milou på den.
Ja, jag vägde ju henne häromdagen på ZooMarket, men jag tycker faktiskt hon känns tyngre än 4.5 kg.
Jag tycker hon har lite "tyngd" ändå.
På mammas våg vägde hon prick 5 kg, jag tog av henne och vägde igen, 5 kg.
Gick ner idag och vägde igen:
5 kg.
Ja, jag tror faktiskt MER på 5 kg än 4.5 kg.

Dagen blir:
* Handel på Atterdags nu, innan fredagshandeln slår till i eftermiddag!
* Hundpromenad.
* Promenad till bibloteket, för mamma ville se någon utställning där.
Då...
Kan jag passa på att låna några böcker.
Ja, sen lär jag väl vara död, så det blir virkning om nacken tillåter, jag har lite värk idag.
Vi ses...







Kommentarer
Postat av: Gunnel

Du har många intressanta inlägg i din blogg. Visst kan pengar förändra en människa till det sämre. Ha en bra dag

2011-10-14 @ 10:50:31
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Madde

Tack Gunnel! Ja, pengar kan verkligen förändra en människa till det sämre, man ser ju bevis på det varenda dag...

Tyvärr :(

Ha en bra dag du med!

2011-10-14 @ 16:21:03
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0