Han verkar påtänd...

Skulle precis ge mig ut i det vackra vädret med Milou...
Men har fastnat i "Vem tror du att du är" med Torsten Flink.
Jag måste nog se klart det, det är väldigt intressant.
Torsten är en mycket fascinerande och komplicerad person.
Just nu är han i Marocko och letar efter sin far, han säger att han känner sig väldigt avspänd...
Jag tycker han verkar PÅTÄND.
Milou får vänta till klockan 12!

Och appropå program...
Ikväll börjar "Så mycket bättre", som jag har LÄNGTAT.
Och ikväll är det Tomas Ledin som är först ut som huvudgäst, min favorit.
Tänk, han är snart 60 år och är fortfarande SÅ DJÄKLA SNYGG!
Ja, jag var kär som liten, som ung, och nu som medelålders.
Jag kommer sitta som klistrad och se programmet, gissar att det kommer bli en lika bra programserie som förra året.
Lördagskväll = MUMS!

Och "Idol" igår då, herregud.
Chifen och jag satt och såg programmet igår, och Chifen frågade mig VEM jag tycker är bäst...?
Jag sa att jag omöjligt kunde välja EN person, för jag tycker ALLA som är kvar nu är bra på sitt sätt.
Andra år har jag alltid haft en eller två favoriter, men iår...
Alla är skitbra.
Igår tyckte jag dock att Robin var allra bäst, jag hade gåshud och fick nästan tårar i ögonen när han sjöng "When a man loves a women".
Ja, han var fenomenal, men resten av gänget var minst lika bra dom.
Jag har ingen favorit, jag tycker alla borde vinna som är kvar nu.

Så över till mamma...
Min mamma brukar aldrig ringa till mig när jag jobbar, om det inte är viktigt.
Igår ringde hon på kvällen, hade andan i halsen, något var FEL med Milou.
Hon pruttade nämligen och FES konstant, mamma höll på att GASAS IHJÄL, och hon trodde att Milou var...
Dålig.
Hon sprang ut konstant och inte bajsade hon heller.
Jag började skratta, jag visste direkt vad felet var...
Felet stavas DOGGY!

När jag var och handlade sist köpte jag nämligen DOGGY istället för PEDIGREE (alltså våtfoder att blanda med torrfodret ), för att testa.
Men...
Ja, hunden åt, fast hon fes lite efter första måltiden, inte jättefarligt, men ändå.
Jag drog mig till minnes att jag vid tillfälle för hundra år sedan köpte Doggy till Flisan, torrfoder, och hon blev skitkass i magen.
Jag bytte då foder, hon blev bra igen, jag testade Doggy igen, hon blev kass.
Bara att slänga skiten.
Okej, alltså kunde jag lugna mamma med att hunden håller inte på och dö...
Hon har fått DÅLIG hundmat.
Mamma undrade hur hon skulle överleva natten.
Jag bara fnissade, stackars mamma.
Idag fiser hon ingenting, no more Doggy!

Den turkosa sjalen är ikapp, bara ett varv kvar och sen fransar och sen kan mitt lilla gudbarn få den.
Hurra, jag ska vara väldigt försiktig med saxen idag.
Vet inte om jag ska sy eller starta upp den virkade lampan efter, gissar att det blir lampan.
Så kan jag sy på måndag när jag är ledig.
Vi ses lite senare!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0