Himla dåligt tajming...

Så skulle jag ju då sy här efter hundpromenaden.
Jag plockade fram allt till boleron, började nåla ärmhålen, skulle trä symaskinen med tråd...
Ingen svart tråd kvar!
Eller jo, jag hade en trådrulle svart, men den är urdålig kvalitet på.
Tittade på klockan och insåg att syaffären tvärsöver var stängd.
Gå till Öster?
Nä, inte aktuellt!
Alltså var jag körd, ingen sytråd, inget sy.
Då blev jag bara så trött!
Och starta upp ett nytt projekt orkar jag inte, jag ville slutföra!
Jag blev sur, himla dålig tajming, här är jag ledig, piggare än igår, sonen är hos en kompis, jag har fritid...
Men ingen sytråd.
Det får bli virkande på den turkosa sjalen istället!

Och...
Vi har ÄNTLIGEN blivit med ny TORKTUMLARE!
Halleluja.
Jag har fått nog nämligen!!!
Det går inte att torka tvätt i vår källare, för det luktar källare.
Här uppe har det periodvis sett ut som en tvättinrättning, tvätt ÖVERALLT!
Speciellt när vi är tre!
Och jag älskar sommaren, man kan hänga ut tvätten och lägenheten är fri från kläder überalles.
Och nu har jag dessutom märkt att det luktar lite mögel i trappuppgången, där vi MEST har torkat våra kläder.
Inte bra.
Men vi får väl försöka se vartifrån det kommer och försöka åtgärda det...?
Nåväl, nu slipper vi allafall torka lakan, örngott, tunna madrasser m.m här uppe, och bara lite kläder.
Jag fattar inte att det satt så långt inne att fixa en torktumlare, men varken sambon eller mamma har "velat lyssna" när jag gapat om en torktumlare, nu...
Hade dom inget val.
Så...
Vi får en torktumlare på tisdag.
Halleluja IGEN.
Nu ska jag virka.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0