Skräckfrossa...

Gissa vem som kommer hoppa isäng tidigt?
Jo, naturligtvis jag.
Senast klockan 22 kommer jag ligga i sängen, förmodligen kommer sonen gnälla värre än värst.
Höstlov och en mamma som är dödstrött, innebär att att HAN också måste gå och lägga sig.
Han som är ledig och allt, och får vara uppe hur länge som helst då.
Men favo-bonuspappa är på fastlandet och jobbar, bara tråkmorsan är hemma...
= Tidigt sänggående.
= Inte poulärt.

Imorgon ska jag starta upp dagen med något YTTERST OTREVLIGT.
Något jag måste...
Tandläkaren!
Ja, det är dags för den årliga kontrollen!
Och för den tandläkarrädda så kan ju till och med bara en undersökning bli en PRÖVNING.
Bara att putsa tänderna är för mig nästan som en rotfyllning, och då...
Har jag aldrig ens GJORT en rotfylling.
Inte lagat ett prickhål sen 15-års åldern.
Men så fort den där "putsborren" drar igång, är det som om dom ska borra ända ner till Kina.
Och sugen...
Lukten.
Fy fan, jag vill inte gå.
Tänk om jag mot all förmodan dessutom HAR ett hål?
Kanske lika bra att inte gå, jag kanske är SJUK imorgon om jag känner efter tillräckligt mycket?
Jag lär mig av misstagen iallafall, jag tar duschen EFTER tandläkarbesöket, kommer förmodligen svettas lika mycket som vid ett gymbesök, alternativt när jag har supervärk.
(FRÄSCHT, jag vet...)
Vi får väl se om jag har skräckfrossa imorgon innan tandläkaren.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0