Koka soppa på en spik...

Godis, film och snart läggdags...
Ja, vi har sett senaste " Pirates av the Caribbean"-filmen, den var inge bra.
Temat tillräckligt uttjatat tyckte jag, koka soppa på en spik!
Sambon gillade.
Jag...
Har sett bättre matinéefilm.
Nu ska vi se "Robins", sen ska jag sova, jobb imorgon.

Jag gillar för övrigt min amerikanska slask-roman.
Det är mycket beskrivningar om betraktande och bedjande hundögon.
Den är mysig.

Annars...
Så blir jag glad varje gång jag kommer in i sovrummet på kvällen och ser min virkade lampa tänd.
Den är faktiskt så himla fin så jag ser fram emot att få göra taklampan snarast!
Ska bara göra den där ponchon och sen en rundsjal...
Sen taklampa.
Virkar samtidigt på tunikan, mätte mitt arbete idag.
Jag trodde jag kommit till MINST hälften, innan jag ska börja virka urringningen fram.
Jag mätte...
Jag hade kommit 14 cm.
14 cm...?
Jag har ju virkat i evigheter!
Visserligen tar det ju tid när man virkar SMÅTT, med tunn tråd och tunn nål, men ändå.
Jaha, då är det bara 39 cm kvar.
Och sen baksidan, och sen ärmarna.
Suck.
Och kanten nertill.
Hur kunde jag tro att jag kommit längre?
Missbedömde allt ögonmåttet, dags för nya brillor kanske?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0