Möt Bosse...

Möt Bosse...



Och nej...
Han har inte bula på huvudet, det är en hårvalk á la Elvis.
Eller kanske David Beckham...
Om man vill vara poppigare.
En riktigt liten svallvåg av lockig päls!



Killen med rockfrillan, som sonen så passande sa...







Världens coolaste cocker spaniel och Milous nya bästis!

Idag har vi haft en JÄTTEMYSIG dag.
Jag, Syster J, Lilla B, Bosse och Milou åkte ut till Hällarna till att börja med.
Och där blev det drag...



Milou och Bosse, dom lekte och sprang...



Nosade tillsammans på allt som verkade spännande...



Och sprang sen igen, och jagade varandra om vartannat.
Det här...
Var verkligen både kul och TOPPEN för Milou, förmodligen för Bosse också.
Men Milou är ju verkligen inte bortskämd med att kunna leka med hundar i sin egen storlek, så detta var skitkul för henne.
Visserligen är Bosse större än henne, fastän han är yngre...
Men han är lagom för Milou.

Vi gick den vanliga Hällarnarundan som jag och Milou brukar gå, snackade, och precis lagom när vi vänt i rundan, är på väg mot LEVA...
Blev det blå himmel och strålande sol!
Kunde väl inte bli mer bra planerat, så vi gick till LEVA, kom in på gårdsplanen...
Det var helt dött.
Va?
Stängt eller?
Nä, det kan det väl inte vara...?
Syster J gick upp och ryckte i dörren, jodå, det var typ superstängt.
Nej, det som var så vackert, varmt, härligt och planerat av oss att gå dit och fika efter hundpromenaden.
Vi promenerade tillbaka till bilen, och efter ett kort ärende på Öster, med två "döda" valpar i bilen åkte vi hem till oss.
Syster J hade köpt fikabröd, jag tog ut solstolarna och satte vid husväggen i solen vid "butiken", fixade pallbord, satte på kaffe...
Och sen fikade vi i solen här i trädgården istället.

Milou och Bosse...



Ja, dom rasade vidare.
Och jag måste erkänna, jag är kär.
Jag tycker att Bosse är den finaste vovven NÄST EFTER Milousan såklart.
Han är jättefin och supercool.



Och Bosse fick även lite mat, barnmat som inte lilla B ville äta upp...



Bara ETT litet problem med det hela...
Dom långa öronen!
Matte assisterade och höll upp dom, sa även att hon skall skaffa ett piffigt HÅRBAND till Bosse.
Mhm, lät jättebra och smart tyckte jag, och så väldigt matcho!
Bosse i sitt lilla öron-uppehållar-hårband.
(Gissar på att det blir något i ROSA, och att husse isåfall skulle bli jätteglad )
Nåväl...
Så har vi då Lilla B...



Ett riktigt litet solskensbarn som hängde med hela dagen, utan att knota det minsta.
Hon hade typ bara KUL hon också, satt och kvittrade för sig själv i vagnen när jag och hennes mor pladdrade på.
Såg till att förse sig med trädgårdens äpplen att snaska på, när vi kom hem hit.
Nu får Lilla B´s mamma sms:a mig och säga om det är okej att Lilla B hamnade här eller inte, när hon läst detta...
Men Lilla B får ju vara på bild på FB, så jag tar en chansning här.
För hon är så gudomligt söt, alltid redo för ett leende!

Ja, det har varit en lång och härlig dag.
Milou är helt död, me 2.
Vi ses imorgon, nu ska jag ägna mig åt att ÄNTLIGEN börja på den där ponchon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0