Så var det med stjärnsömmerskan...

Så skulle jag ju sy in dom där jeansen...

Ett par gamla jeans med ful bootcut, fast i väldigt snyggt jeanstyg, jag hade tänkt att jag kunde ha dom som HUNDPROMENAD-jeans.
Jag satte igång, första benet gick snabbt och smärtfritt och blev perfekt!
Satte igång med ben nr. 2 och av någon anledning glömde jag DRA UT RUMPTYGET i jeansen när jag klippte...
Så det blev felklippt!
Jag hade klippt för mycket, så jag var tvungen att sy det väldigt TAJT för att få det snyggt.
Följdaktligen var jag tvungen att sy om det första benet igen också, för att få det jämt.

Bara ETT problem...
Byxorna gick då från "från början" en ganska "stor" storlek 26 (säkert storl. 27 egentligen, min normala jeansstorlek) i strechtyg till...
Storlek: "Size 0"!
Eller Size -0.
För jag fick inte ens igen byxorna över magen, ett par f.d lagoma strechjeans.
Dj-la skit!!!!
Hur klantig får man bli?
Då var dom byxorna förstörda, såvida jag inte bantar ner mig till ca 45 kg.
Men det känns ju inte aktuellt liksom, dom dagarna är definivt förbi

Ja, så var det med STJÄRNSÖMMERSKAN som inte ens kunde sy in ett par jeans i benen.
Fast när har jag misslyckats med det någonsin tidigare?
Faktiskt aldrig, nåväl, misstag i arbetet kan väl alla göra.
Suck.
Men jag spar dom till den där jeansklänningen eller tunikan som jag faktiskt BÖRJAT lite på.
Då har jag mer jeanstyg att ta av.
Nya hundjeans blev ett par uttjänta Vero Moda-jeanstights istället, dom är ändå så fula så jag kan inte ha dom "bland folk".
Men bland hundar funkar det, dom är inte så stilmedvetna.
OM...
Man inte snackar om BOSSE då förstås!
För Bosse har fått en "Nalle Knutsson-kappa" av sin matte, eller om det nu var uppfödaren...?
Allt för att skydda den nyklippta och nyputsade snyggingen mot yttre påverkan inför utställningen han ska på i helgen.



Herregud vad jag skrattade när jag fick den här på mobilen!!!
Gapskrattade!
Ja, matte tycker han påminner om Nalle Knutsson i egen hög person med slängkappa och allt.
Själv gick mina tankar till Ingemar Bergman-filmen "Sjunde Inseglet" och när DÖDEN kommer upp på stranden och börjar spela schack med...
Är det Max von Sydow...?



Bosse är ju så in i bomben lik DÖDEN, så han skulle kunna spela huvudrollen utan problem i Bergmanfilmen.
Man kan inte ens missta honom för HUND, tycker jag.





Döden eller Bosse?
Bosse eller Döden?
Helt OMÖJLIGT att avgöra!

Annars så virkar jag igen, JIPPIE, äntligen kommer jag vidare på den där ponchon.
Mensen börjar svikta, hormonerna stiga och värken är inte lika intensiv ikväll.
Jag hoppas det går åt rätt håll nu!
Bara ett problem...
Jag virkar i svart mohairgarn, och jag har en hund som gillar att ligga nära, nära.
Hunden består av vita, svarta och små bruna hårstrån.
Nu fäller inte hon så VÄLDANS mycket, hon har dock börjat "valpfälla" lite men inte mycket, men...
På svart syns det väldigt väl med små vita strån.
Och jag får ROLLA mig själv, soffan där jag sitter och hennes filt precis brevid, allt för att inte virka in vita hår i ponchon.
Suck...
Det är minst sagt lite pyssligt och besvärligt!
Men, men...
Jag KAN virka idag iallafall, man kan inte få allt!



Kommentarer
Postat av: Syster J

Jag ska bara klargöra att det var en PROVNING av vad riktiga utställningshundar får på sig kvällen före en utställning när de är färdigpiffade. Men allt klär en skönthet så det kanske kan vara nåt att höja glamourfaktorn här i lilla Gnesta?!



Fast likheten med döden är slående. Men hade det vari tlite paljetter eller pälskant så hade det helt klart varit Nalle Knutsson!



2011-10-14 @ 06:17:28
Postat av: Madde

Aha, en provning, jag förstår!!!

Ta du med "Döden-kappan" så kan "Stjärnsömmerskan" sy på lite paljetter och en liten pälskant, så han inte blir så Döden-lookalike i den där kappan.

Då BLIR han Nalle, fast kanske vi ska byta ut tyget mot något färggladare oxå?

Mer glamour åt Gnesta-prisvinnar-vovven ;D ;D ;D

Han är UNDERBART SÖT iallafall, utan kappan :D

2011-10-14 @ 09:45:32
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0