Ett ÖRONPROPPSTRÄD...

Vaken, uppe och har frukostat!
Skulle egentligen vara på väg till p-möte nu, men det blir inte av.
Jag är hemma tills jag ska gå och jobba istället, jag fixar inte som jag skrev igår, att sitta flera timmar på en stenhård stol med min nacke.
Så jag slapp...
Men å andra sidan så har jag jobbat ett nattpass i början på sommaren som jag inte fått betalt för, 11 timmar, så jag plockar bara 4 timmar därifrån.
Inte mer med det.
Synd bara, för personalmöte är viktigt att gå på, eftersom vi träffs så kort tid annars...
Men jag fixar det inte idag.
Inte om jag ska fixa och göra mitt ordinarie jobb sen.
Så jag blir hemma och tar det lugnt.

Ska kanske klippa lite jeansremsor från gamla jeans.
Sonen har ju växt ur två par, jag har två par som är förstora, kanske köpa lite trasiga jeans på loppis någon dag.
Jag funderar på...



Någon variant på TOPP eller klänning som jag såg förslag på i den där BURDA-tidningen som jag köpte på Tradera för några veckor sedan.
Ja, jag tyckte ju denna enkla klänning var rätt så "fräsig"  och kanske som sagt, en variant på denna.
Kanske lite mer A-formad modell?
Jag ska klura på det idag medans jag väntar på att få gå till jobbet.

Så måste jag köpa en ny bok på vägen till jobbet också, för den jag senast läst är utläst.
Den var...
En tvåa av fem möjliga.
Ingen tipptopp bok, men helt okej och lätt att läsa med förväntat slut.

Nu får det bli något lite "tyngre" litterärt.
Vet inte vad ännu bara.
Har TRE böcker på listan nu, som jag väntar på i pocket, två har precis kommit ut på marknaden, så pocket kommer ju ta ett tag...
Den ena är "Riktikitavi" av Rikard Wolff, hans självbiografi, och den andra är "Gustavs grabb" av Leif GW Persson, också självbiografi.
OCH såklart han Karl Ove Knausgård, "Min Kamp" den blå boken.
Ja, ett djäkla tjat om den där Knausgård, men jag tyckte "Min Kamp" den röda boken var något av det bästa jag läst PÅ LÄNGE!!!!!
Håll tummarna att Knausgårds bok har kommit ut på pocket, annars får vi se vad det blir.
Just nu har jag ingen idé förutom dom ovan, men det måste ju vara pocket.

Idag när jag vaknade var jag STENDÖV på höger öra!
Och med tanke på att jag sover med öronproppar för att sambon snarkar, så är det ju inte så konstigt men...
Det var faktiskt så att en av öronpropparna, som faktiskt var NY, hade gått av på mitten!
Hälften satt alltså kvar i mitt öra!!!!!
Shit, tänkte jag...
Vad göra?
Jo, in på badrummet och fram med en pincett och så försökte jag försiktigt nypa tag i det som satt kvar.
På tredje försöket lyckades jag.
Lite obehagligt faktiskt, för man ser ju inte heller.
I värsta fall hade jag väl fått vänta tills morsan vaknade och be henne plocka ut skumgummibiten.
Nu fixade jag det själv.
Fick en vision av "Elisabet" i Madicken framför mig, när hon pillade in en ärta i näsan.
Här hade jag tryckt in en öronpropp i örat, tänk om den slagit rot och det växt ut ett ÖRONPROPPSTRÄD ur örat på mig...
Nä, inte så troligt kanske
NU skall jag röja upp lite här, vi får se om jag hinner blogga innan jag sticker till jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0