Det tog mindre än en minut...

Ni undrar säkert (eller också inte ;) vad jag hållit hus hela dagen?
Jag har gjort så mycket så det är inte klokt.
Det går liksom inte att räkna upp allt jag gjort men jag ska dra det bästa:
Hundpromenad, som gick jättebra.
Idag mötte vi hundkompisen Tobbe, och gjorde en ny bekantskap med hunden Ella med husse.
Vi hade sällskap ungefär halva promenaden och jag har upptäckt en sak:
Dom som jag möter på "mina" hundpromenadtider är antingen pensionärer eller omsorgspersonal.
Storpudeln Ellas husse var pensionär, och där gick vi...
Och pratade om hundar.
Man får rätt mycket KOMPISAR när man skaffar hund.

Så kom jag hem, duschade hunden och fönade henne lite torr.
Vi skulle ju ut igen, och jag ville inte att hon skulle bli kall.
Sen blev det handel på MASSOR av ställen, bla djurgrejor, garn, mat med mera.
Och idag blev jag sne på dom där gubbarna på Lantmännen igen...
Dom är ena djävla SURGUBBAR!
Jag köpte det vanliga torrfodret, Royal Canin, och undrade om dom inte hade smakportioner på ANNAT torrfoder.
Kanske aptiten blir bättre om jag testar något annat, för hon gillar uppenbarligen inte detta foder någe vidare.
Men då vill man ju inte köpa en hel säck, och sen gillar hon inte det heller.
Då står man där med ytterligare en säck äcklig hundmat, äcklig i Milous smak då.
Så hade dom måhända smakportioner...?

"Neeehej, vet du vad, sånt finns inte!
Man får köpa en säck och testa och se."

Jomen, men om nu hunden inte gillar det nya fodret heller, då har man ju slängt ut pengar i onödan.
"Ja, inte mycket att göra åt, har man hund så kostar det!"
Eh, jo, men det kunde ju UNDVIKAS att kosta, om det fanns smakportioner.
"Ja, men sånt finns inte!"

Sagt i en MYCKET sur ton.
Jag gick ut och tänkte, "Gubbtjyv".

Så kom jag lite senare till ZooMarket och inhandlade hundgodis, litet strypkoppel, nytt och bättre långkoppel, och frågade även om smakportioner där.
Och vet ni vad jag fick för svar...?
I en MYCKET GULLIGARE och trevligare ton så sa expediten att...

"Nej, vi har inte smakportioner, men vi har SMAKGARANTI."
Mhm, och vad är det då?

"Jo, om du köper en påse/säck hundmat, och hunden inte tycker om den...
Då har du rätt att lämna tillbaka maten och få pengarna tillbaka eller testa ett nytt hundfoder!
Inte om hunden ätit halva säcken dock, men om hunden testat och vägrar äta så är det helt okej att lämna tillbaka maten."

NOW we´re talking!!!!
Men gud så bra, sa jag, vilken service!
Måhända att det kostar lite mer på ZooMarket då, men...
Har dom sån bra service så är det värt det.
Jag bojkottar härmed Lantmännen i "hundärenden" och kommer endast inhandla hö och halm där i fortsättningen.

Jag vägde även Milousan när vi ändå var på Zoo.
Hon har inte gått upp ett GRAM sen vi var där sist, och det var väl 3½-4 veckor sedan.
Hon väger fortfarande bara 4.5 kg, ändå har hon växt på höjden så det knakat!
Högbent, men ser ut som en djäkla räka.
Ja, HÖG TID för annat, gott foder, som ger matlust med andra ord!

Så fick jag hjälp med strypkoppel.
Ja, nu måste jag testa tänkte jag, min nacke kommer gå av annars och jag får inte bukt med koppelproblemet.
Trots att jag inte tänkt ha stryp på en liten hund.
Men vad gör man?
Jag tänkte att om det gick i ett naffs med att få Flisan ngå fot när jag började med stryp, då kanske det gör det här också.
Och vad hände när jag testade?

Det tog MINDRE än EN MINUT........
Så hade jag en hund som går FOT igen!!!!!

Varför i helvete har jag varit så fjompig och inte testat tidigare, så trött jag blev på mig själv.
Ja, jag är lite fånig, har tyckt lite synd om Milou och att det kändes lite grymt.
Men...
Det var så himla obehagligt för henne att SJÄLV, "att strypa sig själv", när hon pinnar på som en grönländsk draghund med strypkopplet på...
Så hon sänkte automatiskt takten och gick brevid mig!

Ja, så jag behöver inte ens vara "grym" och tillrättavisa madamen med en liten knyck, hon sänkte som sagt takten själv.
HURRA!!!
Så irriterad man kan bli på sig själv att man väntat så länge, jag skulle gjort det från första början när problemet började.
Nu, idag, än sålänge, funkar det iallafall.
Så imorgon tar vi "fri promenad" på Hällarna på morgonen och "koppelpromenad" på eftermiddagen så får vi se.

Ja, och nu...
Är jag så djäkla trött, och har sån djäkla värk efter allt jag har gjort idag.
Hundpromenader, en massa handel, en massa hemmafix...
Nacken bränner.
Hade tänkt starta upp andra halvan av ponchon idag, men det kan jag bara glömma.
Det blir armarna i vila, så att morgondagen blir bra.
Återkommer senare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0