Blandat...

Hemma, soffan, frukost och Malou!
Trött.
Fast jag är nog inte lika trött som Håkan Juholt måste vara nu.
Nyheten idag är att han fuskat med milersättning också för en resa till Oskarshamn.
Ja, han måste ligga sömnlös och fundera på den här stormen som blåser i media.
Inte bra att fuska...
NU MÅSTE han väl ändå avgå?
Önskemålet från lilla obetydliga mig, är att Margot Wallström övertar rollen som partiledare.
Men hon har ju sagt nej tidigare...
Fast hon VORE INTE så dum, hon verkar klok och reko.
Håkan, avgå nu!

Igår köpte jag böcker innan jag cyklade till jobbet.
Köp 4 betala för 3 på Bokia, när jag kom dit insåg jag att det fanns MASSOR med bra böcker som jag velat läsa, men glömt bort...

Jag började med "Vinteräpplen" av Josefin Sundström igår...



Delvis självbiografisk bok, fast ändå i romanform.
Har inte kommit så långt i boken, men den är mycket bra.
Så köpte jag...



"Livet" av Keith Richards.
Kan bli spännande att läsa om hans liv och leverne men...
Kommer har verkligen ihåg något av sitt liv, han har väl knarkat sin hjärna sönder och samman...?
Nåväl, intressant att se hur hans liv sett ut.
Så köpte jag...


"Morgon i Jenin", är berättelsen om en palestinsk släkt i fyra generationer.
Om sexdagars kriget 1967, kärlek och förluster.
Jag tror att detta kan bli en höjdare, jag gissar GRÅT-bok.
Och så blev det...



"Eldar och is" av Birgitta Stenberg.
Det är en roman, men jag TROR att den handlar om hennes mormor och mamma..
Och henne själv.
Den tror jag också kan vara väldigt intressant, har för mig att det var något "skumt" med den där "mamma och mormor"-situationen.
Men NU är jag iallafall FULLMATAD med läsvärda böcker!

Det är kallt i lägenheten kan jag notera efter att ha suttit en timme.
Pannan måste vridas upp.
Igår var det premiär för att ha min nya jacka som jag köpte på Vero Moda (eller jag hade den till festen i lördags...).
Min nya snygg-höst-vinterjacka!
Och jag...
ÄLSKAR den!





Verkligen ÄLSKAR den.
Och nu när jag var inne på Vero Modas hemsida för att plocka ut dom här bilderna...
Hittade jag ännu mera snyggt.
Och det roliga är, att många av klänningarna är EXAKT samma stil som i dom mönster jag fyndar på Tradera.
Jag tror med andra ord att jag har STILKOLL


Men återigen, det är bara tygerna som saknas.
Idag ska jag dock börja med att sy in ett par jeans, sen gå hundpromenad och sen...
Virka.
Jag tror nacken tillåter det idag.
Vi ses lite senare, för nu ska det klippas och sy´s...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0