Han valde mig...

Joråmensåatt...
Jag har suttit i ca en timme, en och en halv, och försökt komma in på bloggen, SAMT försökt komma in i "Bilder".
Envis som en åsna tänkte att:
Jag stänger FAN inte av datorn, det SKA gå ändå.
Tillslut fick jag ge mig, det gick inte.
Stängde av, satte på, och nu går datorn som en oljad blixt...
För att vara MIN dator.
Jag har blivit på väldigt dåligt humör, tur att jag snart ska gå och lägga mig!

Annars har dagen varit bra!
Jag och Milou gick ut i det härliga, vindstilla, soliga vädret vid 10-tiden.
Stan verkade sova in sent, Söderväg samt Toftavägen var helt djäkla öde...



Tallunden likaså...





"Matte, du ropade, here I am, hit med godisbiten, jag sitter ju fint ser du väl..."



Ja, det kan inte säga NOG gånger, vi har det underbart på våra små promenader.
Och trots att det var söndag och toppenväder, hade folk inte hunnit ut på Hällarna heller ännu.
Vi mötte ett gammalt par som gick stavgång, och när vi lämnade Hällarna...
DÅ kom folket.
Perfekt tajming!
Väl hemma var det bara dusch och sen iväg igen.
Sambon hade ju städdag och jag och sonen hade en "Söndags date" bara han och jag.
Bara det att precis när jag var färdig ringer telefonen, det var sonens kompis, han ville leka.
Jaha, tänkte jag, där rök VÅR mysdate, nu vill han leka såklart.
Eller "VA"/"HÄNGA" som det heter när man blivit 11½.

Döm om min förvåning när jag hör sonen NOBBA KOMPISEN, och säger att han ska var med MIG!!!

Vem var det som ringde?
"XX."
Okej, ville han att ni skulle lek... va eller?
"Mm, men jag sa att jag var upptagen och skulle iväg med dig."
Jaså, vill du inte hellre lek... va med XX då?
"Nä, jag vill va med dig, gå och fika, få varm choklad med vispgrädde i.
Kom nu, nu drar vi till bibblan!"
Wow, och där stod jag ock kramade om min GOSIGE lille (nästan lika långe...) son.
Mys, han valde MIG!




Fika på bibblan, 100 kr jämt!
Rån.



Mamma älskar dig...

Sen gick vi hemåt, köpte "fingodis" på Kränku.
Ja, det räckte ju inte med paj och muffins, nä, lite mer socker kunde vi väl trycka i oss när vi ändå var i farten.
Tidig middag med sambon, sen såg vi film, nya "X-men" filmen, men det var INGET för mig.
Urtrist.

Milou har mått lite tjyvtjockt och spytt två gånger under kvällen.
Dels på sonens matta, dels i mina händer i soffan.
Ja, jag försökte av någon anledning rädda filten under henne, soff-filten som hon har...
Men fick spya som luktade BAJS i nävarna istället.
Förmodligen har hon ätit bajs ute i trädgården under eftermiddagen när hon varit med mamma.
Och sen blandat med vanligt hundmat...
Det blev ingen hit.
Så där spydde hon, andra gången, då i mina händer. under ett samtal med Klokboken och PRECIS innan vi skulle äta middag.
Tur man inte är kräsmagad, dock försvann inte lukten från händerna trots att jag tvättade mig och tvättade mig med än det ena och än det andra medlet.
Tillslut fick jag smörja in mina händer med YES diskmedel som om det varit en handkräm...
Sen be sonen trä på mig ett par plasthandskar, och så fick jag gå med det ett tag.
Tillslut försvann spy/bajsdoften.
Så FINT av mig att försöka rädda en filt som ändå skulle åkt i tvätten.

Nåväl, Milou fick vila några timmar, hon vart rätt matt i pälsen av spyandet och däckade på sambons mage.
Sen fick hon faktiskt nästan en hel förpackning med Pedigree hundmat, dvs inte torrfoder.
Kände att det viktigaste var att hon fick lite i magen efter all motion idag och spyande.
Nu är hon pigg och alert igen!

Jag var även en sväng på Coop idag och köpte sytråd.
Snacka om att det är skillnad i pris.
En trådrulle med polyestertråd á 200 m kostar 22.90 på Coop.
I syaffären kostar en sån rulle (200 m)  64 kr.
En rulle med 500 m sytråd kostar 44.90 på Coop.
Vet ej vad det kostar i syaffären, säkert MYCKET.
Så idag köpte jag upp mig på lite basfärger att ha här hemma, man tjänar ju på det liksom och när jag ÄNDÅ var där så bunkrade jag upp.
Och är man då lat någon dag, behöver tråd, så har jag det hemma nu, och behöver inte betala dubbelt så mycket tvärsöver...
Bara för att jag är lat och inte orkar ta mig till Öster.

Och nu...
Ska jag gå och sova.
Imorgon drar sambon till fastlandet IGEN och jobbar, jag här bestämt gått och blivit JOBB-ÄNKA!
Jag har fortfarande sonen här, för hans pappa är också på fastlandet.
Så jag får ha sonen i nästan tre veckor på raken igen, fast till helgen ska han till pappsen iallafall, och då jobbar jag ändå fredag-söndag.
Nu, nattinatti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0