Här skulle experten brilljera...

Idag...
Jag dammsög och sen, fram med skärmattor, alla sy-prylar och mönster.
Och se så BRA det blir med fler skärmattor!!!
Jag har ju två till, så när jag ska skära större, då har jag yta så det räcker!
Så, allt var klart, bara att sätta igång...



Skar till tyget...



Oj, så bra det flöt på.
Rynkade fint där det skulle rynkas...



Oj, så fint det blev, duktig flicka.
Och så sydde jag ihop sidorna och sen skulle jag sy ovandelen med påstytt band och gummiband på det.
Det var då...
Jag AVVEK från MÖNSTRET.
Och det var DÅ...
Det gick käpprätt åt helvete!!!!!!!!!!
Gah!
Ja, här skulle då EXPERTEN brilljera med att gör en annan variant på ovandelen, något som jag trodde skulle bli snyggare...
Men ack så fel jag hade.
Det blev skitfult och helt misslyckat.
Jag provade innan jag sydde fållen nertill, och insåg att det var...
Åt helskotta fult.

Då hade jag sytt i fem timmar.
Min första impuls var att knyckla ihop hela klänningen och slänga den åt...
Men det gjorde jag inte.
Insåg att jag egentligen bara sabbat 20 cm av tyget, så jag klippte upp alla fållar, och sparar det fina tyget till annat projekt.
F-U-C-K!
Så fördelen med dagen är iallafall att jag kunde rädda det mesta av tyget, det får bli ett linne istället.
Nackdelen är att jag jobbade och sydde i 5 timmar...
Utan resultat.
Vad lärde jag mig av detta?
Avik inte från mönster!

Först sjalen igår, sen klänningen idag.
Två dagar med HANDARBETS-OTUR!

Då pep jag snabbt över till tygaffären här, tänkte köpa resten av tyget som jag sydde i idag.
Jag kom dit, det fanns inget tyg.
Jag letade, hon som har affären letade, borta.
Hade hon sålt det?
Hon TRODDE inte det.
Vi letade ännu mer, jag blev SKITDEPPIG och tänkte att det var väl själva ...... också!!!
Vilken otursdag.
Så hittade hon det plötsligt, längst ner i en hög, HURRA!
Jag tog allt som fanns kvar, 2.60 meter.
Jag har lagt det på lager.

Så kom jag hem, bryggde kaffe, satte på mjölk att värma på plattan, gick och satte mig för att titta på tv.
Efter ett tag kände jag att det STANK.
Men för i... (superful svordom), jag hade GLÖMT MJÖLKEN på spisen!
Det RÖK svart rök i hela köket, dimman i Lützen, kastrullen var kolsvart och helt förstörd.
Herre gud...


Ja, nä, han hade inte tid idag tydligen.

DETTA...
Har INTE varit min dag!
Minst sagt.
Nu ska jag se "Robinson" och virka lite på sjalen som jag klippte bort halva av igår.
Kul nästan jämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0