Ser ut som jag fått GULSOT...

Vaken, söndagsmorgon...



Morgonfrisyren är på plats som ni ser.
Solen lyser, vindstilla ute, endast jag och Milou är vakna.
Vi laddar för söndagspromenad om en stund.

Igår var vi på födelsedagsmiddag hos Syster-Yster, MKT GOD MAT, ett recept att stjäla...
Vi hade det trevligt, mysigt och det gick bra för Milou också.
Trots stim och stoj från ungarna.
Vi hade med hennes bädd, och först var hon ju tvungen att nosa runt, runt, runt i den nya miljön.
Sen försöka leka med deras kanin Strössel.
Men Strössel verkade vara lika tuff som Leo, ingen rädder för hunden här, utan försvarade sin bur samtidigt som han var nyfiken.
Skall inte kaniner EGENTLIGEN vara LIVRÄDDA????
Inte Leo och Strössel iallafall.
Sen ville Milou upp i knät, lite trygghet och försök till att slappna av.
Hon var dödstrött.
Så efter några "knäsittningar" fick det vara nog, det var endast bädden som stod till buds.
Då la hon sig och slocknade.
Jättebra!
Jag var nöjd, hon måste lära sig slappna av i främmande miljöer också, detta var fjärde gången hon varit borta på besök hos någon...
Och hon fixar det bra.

Inatt har jag drömt om hundar.
Hundar, hundar, hundar.
Hm, jag tror jag är besatt.
Jag pratar hund, tänker hund och drömmer hund.

Insett att jag börjar bli blek.
Jag är numera gul i hyn, ser ut som jag fått GULSOT.
Solbrännan är på bortgång.
På kroppen är jag fortfarande brun faktiskt, men fejset...
Det går mot vinter.
Fast ser man väderprognosen så är det ju SOL, sol, sol som gäller.
Hösten fortsätter att vara underbar.

Nu har jag väckt familjen, dags att starta upp en ny dag.
Jag ska ut, sambon ska städa (hans favvo ;), sonen...
Ja, han får umgås med sin väna moder när hon kommit hem från sin promenad med vovven.
JAG ÄLSKAR ATT VARA HUNDÄGARE!!!!!!!!
Bara så ni vet.
Jag ÄLSKAR det (tjat, tjat...)
Nu...
Ut i solen och naturen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0