En egen lista...

Nu när jag är så inne på LISTOR kom jag ju på att jag måste göra en egen lista också...
En "Stick-&-Virklista" perhaps?
Jomenvisst, här kommer den, made by Madde...

Favoritstorlek på virknål:
Nr. 4.5, den funkar till ganska många projekt och till många olika tjocklekar och garner.

Favoritstorlek på stickor:
Nr. 6, 80 cm och helst rundsticka.

Bästa virknålarna:
Inoxal i STÅL.

Sämsta virk-&-sticknålarna:
ALLT i PLAST!!!!
Hatar "verktyg" i plast, friktionen när man jobbar suger.

Favoritgarn alla kategorier:
Mohair, utan tvekan!
Fluffigt, mjukt och gosigt.

Favoritsort på garn:
Vivaldi från Drops, tätt följt av Stoff & Stils mohairgarn.

Sämsta mohairgarnet:
Svarta Fåret mohair.
Stickigt som satan!

Favoritbomullsgarn:
Falk, merciserat bomullsgarn.

Favoritakrylgarn:
Mja, jag hade Schachenmayr "Bravo" som favorit, så blev det dåligt och för smalt trådmässigt.
Färgerna är dock BRA.
Men BÄST kvalitetsmässigt är nu Falk "Tanja" fast färgerna SUGER, basfärgerna är dock bra.

Sämsta akrylgarnet:
Svarta Fåret "Freja", urdålig kvalitet.
Garnet delar sig när man virkar, och blir fort NOPPIGT.

Favoritaffär att handla garn i:
Krampbrobodi, för dom är så hjälpsamma och PRISVÄRDA.
Tyvärr har dom inte allt jag vill ha, så det blir ändå spridda skurar på flera ställen.

Favoritplats på nätet att handla garn:
Stoff & Stil, Sticklust.
Än så länge iallafall...

Favoritplats att sitta och hantverka:
I vår röda Ikeasoffa, i "min grop".

Ställe jag HELST INTE sitter och hantverkar:
På en hård stol, öppet...
Vill helst ha en mjuk sittplats, i ett HÖRN.

Slut på MIN egen lista då.
Hade väl kunnat gjort den längre, men det orkade jag inte, jag har annat att skriva också.
Efter Malou och lunchen idag så blev det en tur till Lantmännen för inköp av halm.

Sen...
Har jag varit på stan och letat klänning till begravningen och svarta skor!
För jag har inte EN ENDA helsvart klänning i hela min garderob.
En svart med små blåmesar på, en svart med snirklar på, en svart med vita, stora prickar på.
That´s it, och ingen av dom känns "begravningsklädsel".
Och inga svarta skor har jag heller kvar, ett par snyggsandaler, men dom kan jag inte ha på en begravning.
Så jag kollade runt på stan och hittade inte ett skit i klädväg!
Skor fanns, men det var pumps och dom var så satans obekäma så jag höll på att smälla av.
Och känner man så bara av att prova skorna i tre minuter...
Då kändes inte dom som ett alternativ.
Men blir jag desperat så...
Får jag väl köpa dom ändå.

Ja, och sen köpte jag "två saker" på Katthemmet, som jag tänkte göra om till något häftigt efter att ha sett något liknande på "365 saker du kan sticka".
Bara det att det jag köpte...
Var trasigt, och det såg jag inte på loppisen!
(satan...)
Nu var det ju ingen jättesumma jag betalade, och den ena går att laga hos någon som har en lödkolv.
Men ÄNDÅ.
Dock ska jag mäta, kolla garner, och sen återkomma med resultat.
Kan bli JÄTTEFINT!
Kan bli YTTERLIGARE en affärsidé.

För övrigt får jag inte mycket gjort på dagarna, för jag funderar mycket.
På lite framtid, på mina idéer som är så djävla lockande.
Om jag får säga det själv då
Ja, tankarna snurrar, och jag funderar som fan, jag känner mig som Professor Baltazar.
Jag vet att det är bra som satan, men ska jag gör´at...?
Ja, det är ju frågan.
Jag vill dock bestämma mig snarast, så det inte är för sent.
För jag sitter på en del information, och då vill jag helst agera innan någon annan OCKSÅ får samma information...
Och gör något före mig.
Ja, jag tänker mycket just nu och endast tre personer vet om det.
Och så får det förbli.
Tills jag slutat gå runt i min lilla idécirkel som Baltazar








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0