Stel som en djupfryst fiskpinne...

Ja...
Här har det gått i ett, som ni kanske förstår eftersom jag inte skrivit en rad förrens nu.
Klockan ringde vid 07.30 och så hann jag frukosta, läsa tidningen, borsta tänderna, slänga på mig kläder och cykla till...



Gutavallen.
Skol-DM och sonen skulle hoppa höjdhopp 09.10, Mamma-Madde stod redo att heja på sin egen "Patrik 2.42 Sjöberg" PRICK 09.10!
Här skulle det slås Skol-DM rekord.



Dom spända, förväntansfulla och FRUSNA kidsen stod och laddade inför sina stundande hopp.
Och en sak kan jag säga for sure...
Idag var det SVINKALLT!
Kallare än svinkallt om man jämnför med igår.
Igår blåste det ju samma vindar som idag, skillnaden var att luften var varmare igår.
Idag:
HÖST á la superhöst!
Och jag, som ändå hade lång t-shirt tröja, plus sticketröja och vindjacka...
Frös som en hund!
Sonen...
Ja, han stod där i t-shirt och shorts.
Med präktig gåshud på dom bara delarna av kroppen.
Jag...
Undrade om han hade MER kläder med sig att värma sig i senare?
"Jovisst, en tröja."
EN TRÖJA????
(tilläggas ska att den var supertunn och i samma tyg som t-shirten)
"Ja, och ett par byxor."
(tunna, även dom i samma materieal som t-shirten)
Är det allt???
"Jo, men det räcker..."
Jag fick nästan frysskador bara av att höra svaret.

Men herregud, du ska ju vara här hela dagen, det blåser, det är svinkallt, du kommer ju bli SJUK!!!!
Spring genast och hämta den där tröjan du har, och så ringer jag pappa under tiden.
Fick ringa X-kroken och kolla när han skulle dyka upp, undrade om han kunde åka hemförbi och hämta tjocktröja och jacka...?
Det kunde han absolut, men gnisslade förmodligen tänder över att det inte packats ner när sonen drog.
Ja, smidigt var det ju inte.
Så hoppade sonen...



Dom började på 80 cm och sonen klarade sig upp till 110...



Sen var det stopp.
Jag...
Var då stel som en djupfryst fiskpinne.
Sonen var besviken, tyckte det var skitdåligt.
Jag peppade och sa att det var BRA.
Han, sin far upp i dagen, har svårt att ta förlust.
Jag var sen tvungen att dra, för jag hade nästa grej på schemat:
Åka till zoo och klippa klorna på Leo och fixa nytt halsband till Milou.
Så jag cyklade hem, fast hann i och handla i affären lite snabbt också.
Sen samla ihop alla djuren, och iväg.
Milou gjorde som vanligt succé i affären och skulle gulla med alla.
Och ALLA skulle gulla med henne.
Kaninen fick typ klara sig själv, stackarn.
Ingen som uppmärksammar och ville gulla med honom inte, han satt där i sin lilla kattbur alone.
Halsbandet som jag beställt var för stort, så det blev inget halsband till Milou.

Hem, åt snabb lunch, insåg att jag skulle hinna vipsa av golven med dammsugaren innan jag skulle vidare...
Så det gjorde jag.
Vidare till Bonuskussarna och hänga lite med dom och snacka lite skit och sen...
Har jag kommit hem.
Mensvärk, middag i magen och VÄLDIGT, väldigt trött.
Jag skulle gått en promenad med Milou, men idag orkar jag bara inte.
När jag kom hem och fick mat i magen bara dog min ork.
Jag ska bara hänga framför tv´n och rita ponchomönster.
Mitt i allt funderande på VILKET mitt nästa projekt skall bli i hantverksväg...
Så kom jag ju på att jag har två beställningar!!!!
Fint, kanske ra om du tog tag i det då Frk Österholm, FÖRST.
Beställningar betyder pengar, pengar betyder att jag kan fortsätta med min verksamhet.
Ja, det var min dag i snabbversion, återkommer senare med lite funderingar på annat.



Kommentarer
Postat av: diana

Låter som en alldeles fulltecknad dag :)

2011-09-14 @ 21:28:00
URL: http://metrobloggen.se/diana
Postat av: Bloggaren Herself

Minst sagt... ;D

2011-09-15 @ 08:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0