Mörda...

Vaken i ottan, ont i nacken för mensen är på gång.
Med andra ord är pms:en fördjävlig, eftersom jag har ont.
Förra gången hade jag ingen pms...
Alltså ingen nackvärk, inget dåligt humör.
Idag vill jag mörda.

Sambon har städdag och jag har försökt sparka igång honom, för sonen är på fotboll och jag ska ut och promenera med hunden.
Jag har som vanligt gjort förarbete.
Vill att han ska komma igång så vi slipper hålla oss borta från lägenheten hela dagen.
Men han sölar.
Jag bölar...
Inombords.

Idag blir det en dag i trädgården, förhoppningsvis.
Det skulle ju bli sol och fint väder, det var sol när jag vaknade.
Nu är det mjölkvitt på gränsen till lite dimma.
Jag hade tänkt göra en virkad version av den här boleron som jag såg i en stickbok...



En väldigt kort och tajt bolero/axel/armvärmare som man kan ha till en klänning som är ganska öppen upptill.
Jag tyckte den var fin faktiskt.
Kanske NÅN som vill ha...?
Jag ska bara hitta ett bra grundvirkmönster också, eftersom stickningen verkligen inte funkar.
Ja, och nu ska jag bege mig ut på Hällarna med min lilla vovve.
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0