Ny kamera!

Ja, då var syndaren tillbaka vid datorn, om än lite sent på dagen!
Hem från jobbet och då var det bara att spotta i nävarna och sätta igång direkt, även om hjärna och kropp var mos.
Jag tillät mig sitta i en timme och frukosta, hade jag suttit längre hade jag förmodligen inte kommit upp ur soffan nämligen.
Sen piffa, cykla ner på stan och köpa hårtoning och...
Hämta min NYA KAMERA!!!!!
Yes, minsann!
Här har man ju fyllt år, fått presentcheckar och lite pengar, det blev naturligtvis en ny kamera eftersom min gamla är kaputt och bara mobilens kamera funkat.
Men...
Nu har jag en sprillans NY, mycket prisvärs Canon kompaktkamera, nummer och namn kommer jag inte ihåg, 14.1 megapixlar iallafall.
Men jag har kollat "testsidor" och den här hade genomgående 7.9-8-8.1 poäng på en skala från 1-10.
Jag slog till och har redan knäppt några bilder och ser bara på displayen att kvaliteten är KANONERS!
Visserligen har jag INTE sett det på datorn, men jag tycker om det jag ser än sålänge.
Jag får väl återkomma i ämnet.
Jag är glad för min födelsedagspresent iallafall.
Det stod mellan kamera eller nya joggingskor, men nya joggingskor får det bli nästa löning...
Annars pajar mina benhinnor och nacken, mina gamla joggingskor är så stumma så det är inte klokt.
Nåväl, ny kamera, SKITGLAD!

Så köpte jag en ny bok, "Hjärtblad" av Aino Trosell.



En författare jag hört talas om, men aldrig läst, och denna blev jag rekommenderad.
Ska tydligen vara väldig bra och gripande, får se om den lever upp till förväntningarna.
Efter "Min Kamp" av Knausgård blev det "Odjuret" av Roslund och Hellström, inte lika bra som deras sista bok, som jag läste FÖRST i deras författarserie.
Efter den läste jag Annika Östbergs biografi " Ögonblick som förändrar livet".
Den var väl sådär, inte jättebra och inte jättedålig, intressant att få veta om hennes liv, men ändå kändes den lite ytlig...
Kanske svårt att gå tillbaka i det mörkaste av dom mörka rummen av ens liv...?
Tyckte den ändå den var läsvärd och jag grät faktiskt när jag läste hennes dagboksanteckningar om när hennes som besökte henne sista gången i fängelset, plus att det var lite maxat att hon satt på samma avdelning som tre av dom berömda "Manson-kvinnorna".
Dom som mördade Sharon Tate, sprättade upp hennes mage och tog ut hennes foster .
Mja, dom var tydligen enligt Annika "väldigt fina och trevliga" kvinnor.
Har man ju svårt att TRO, men sen vet man ju inte deras bakgrund eller historia heller, dom var ju bara tonåringar när Charels Manson fick med dem i sin sekt.
Igår började jag på en lånad bok, Michael Jacksons "Moonwalk", men den var så djäkla DÅLIGT skriven, dåligt språkbruk, och töntig så jag läste några kapitel och la ner direkt.
Inget för mig!
Nu ser jag fram emot den här "Hjärtblad", så får vi se vad jag tycker.
Jag vill ju egentligen HELST fortsätta på del 2, den blå boken i "Min Kamp".
Men den finns ju inte i pocket ännu.
Den slutade SÅ "mitt i alltihopa", innan pappans begravning och allt...
Så jag kände mig som läsare lite hängade i luften, jag vill såklart veta HUR det ska gå med all misär!?
Nåväl, jag får ha tålamod och plöja andra böcker sålänge!

Igår hittade jag ett REGNSTÄLL med byxor och jacka på Rusta, prisvärt 179 kr, och storlek M i herrstorlek.
Visserligen stort som satan, men det kunde varit värre.
Nu har jag plats med tjock jacka under om jag behöver och jag blir inte blöt när jag är ute och traskar på hundpromenad eller till och från jobb!
Jag är SÅ nöjd och glad att jag äntligen hittat det jag behövt väldigt många år!

Har haft kundbesök och fått beställning på en poncho idag, ännu en bra sak.
Ja, det är bara att sätta igång och börja rita mönster (det gör jag i helgen) , och leta garn ( det gör jag på söndag eller tisdag).
Ja, jag har fullt upp!
Nu ska jag gå en hundpromenad med den behövade valpen, sen familjemys, sambon har kommit hem, Idol och sen animerad film...
Om jag nu orkar se den animerade filmen, gissar att jag dör efter Idol!
Jag återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0