Ordentliga mamman...

Igår var det så här...





... vackert väder när vi var ute och promenerade på Hällarna.
Idag:
Regnet öser ner och det är kolsvart ute, jag sitter med lampor och levande ljus tända.
Mysigt, men jag föredrar vädret ovan.

Sonen väcktes i vanlig tid, åt och fixade sig i vanlig tid, han brukar börja skolan 08.20 och cykla härifrån 08.00.
Så kom han på klockan 07.55:
"Mamma, jag börjar klockan 08.00 på onsdagar!"
Då blev det fart, jag fick langa kläder och han klä på sig, och packa ner gympa kläder.
08.05 cyklade han mot skolan.
Försenad.
Cykla försiktigt nu, det är INTE värt att du blir skadad bara för att hinna till din svenskalektion, sa jag.
"Ja, ja, HEJ DÅ", skrek han och drog iväg som en oljad blixt.
FÖSIKTIGT, skrek jag.
Jaha, ORDENTLIGA MAMMAN som aldrig har koll nuförtiden.
Rätt skönt för det mesta, men...
Mindre skönt att komma försent till lektion för sonen.
Tyckte han mumlade något om "Kvarsittning" också, har man sån´t nuförtiden...?
Det hade man inte på min tid.
Inte vad jag kan komma ihåg iallafall.
Nåväl, inte mycket att göra åt, nu VET jag att det är lektion redan klockan 08.00 på onsdagar.
Hjärnan...
Har lagrat det i sitt kartotek!

Annars kan jag säga att slutsatsen av att ha STICKAT på den där svarta mössan är:
Jag kan fortfarande INTE sticka utan att få värk!
Det är inte värt det.
Jag får så ont dagen efter så jag känner mig "nacksjuk" igen.
Inte värt det, inte värt det, inte värt det!!!
Jag håller mig till virkning och är glad över att jag kan göra det, och sy.
Stickning...
Fortfarande BIG NO-NO, det triggar igång något som jag inte vill veta av.
Jag färdigställer mössan när jag är ledig i helgen och inte ska gå och jobba, idag får jag vila nacken så jag inte har ont imorgon när jag ska gå och jobba.

Dagen är fullspäckad, jag ska sätta fart redan nu...
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0