Snacka om velpotta...

Jag måste bara börja med att skriva att...
Både JAG och Nybyggarkussen är fan allvarligt sjuka!
Sjukt sjuka!
Hon har legat i bikini borta i norge och solat, och jag har suttit på balkongen och stekt jag också.
Vi HAR brunorexi, ingen tvekan om den saken.
Undrar om kognitiv beteendeterapi kan hjälpa oss...?
Börjar nog bli läge för det snart faktiskt
Innan våran hud krackelerar for good!

Ja, men innan jag kom ut på balkongen hann jag faktiskt dammsuga lägenheten också.
Men det vart en lek med döden...
Jag menar värken.
För värken drog igång, men jag kände att jag TAR om det blir bestående, för jag står inte ut med skiten/dammråttorna på golven.
Och värken drog igång, men försvann TACK & LOV när jag suttit och vilat ett tag sen på balkongen.
Det har jag inte varit bortskämd med på länge, värken har ju varit väldigt taskig.
Men idag försvann den, det börjar gå åt rätt håll igen

Ja, sen satte jag mig på balkongen med laktosfri filmjölk och lite flingor, äpple från dom egna äppelträden.
En riktig sommarlunch en härlig sensommardag!
Jag läste ut boken "Hjärtblad" av Aino Trossel, ÄNTLIGEN.
Det var en djäkligt seg bok och jag har snigelläst den, och den var tyvärr inte bra tycker jag.
Och nu är jag äntligen klar med den.
Jag blev inte gripen alls av boken, jag tyckte hon skummade igenom "Hulda"/huvudpersonens liv i ett enda huj!
Ett tag fastnade jag lite i handlingen faktiskt, den tog sig i den lite dåliga början.
Men sen när Hulda kom till Stockholm och lämnade Malung, då blev det bar snabbspolning i skrivandet.
Ja, bara mitt personliga omdöme.
Den berörde mig icke!

Nu har jag börjat på en amerikansk "slaskroman", tror jag iallafall...
"Ensamma hjärtan och hemlösa hundar"


Bara läste baksidan lite snabbt i affären, handlar om en kvinna som blir dumpad av sin kille, blir av med sitt jobb och sen ärver ett hus av en gammal släkting och en massa hemlösa hundar.
Plus träffar en SEXIG veterinär.
I rutig skjorta.
Som sagt, slaskroman...
Men jag fastnade för det där med dom hemlösa hundarna och den sexige veterinären
Jag återkommer med omdöme när jag läst klart.

När jag glassat och slappat klart på balkongen sent på eftermiddagen, drog jag på Öster och handlade.
Jag hittade YTTERLIGARE en svart blus på HM som jag köpte, till begravningen.
Ja, jag kan inte bestämma mig, så en av blusarna ska jag ha, den andra lämnar jag tillbaka på lördag.
Snacka om velpotta.
Tänk att det ska vara så svårt ibland att känna sig bekväm och nöjd...?
Så blev det garninhandel till den beställda ponchon, och lite behövliga kroppsprodukter!
När jag sen cyklade hem från Öster var klockan 18.20, och det var fortfarande ljummet ute.
Jag hade bara en kofta på mig.
Nu ska jag fortsätta se på Idol med sonen, undrar om inte Roshana kommer vinna hela rasket?
Hon är grym, sen får juryn säga vad fan dom vill.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0