Bara att hämta klorin...

Hemma, uppackad, frukost, ingen energi...
Alls.
Men jag ska faktiskt ta mig ut i solen, för trots att det blåser kuling så är det varmt ute.
Det blir en hundpromenad, men jag tror jag tar det lite senare idag, är pysselsugen trots att jag är trött.
Har slängt in en sängklädestvätt och siktar på att hinna med en till, torkvädret är ju fantastiskt.
Bäst att passa på.

Kom hem här från jobbet förut och undrade vad det var som luktade, det stank när jag kom upp för trappen.
Instängt och...
Illa!
Trodde det var sopor, nope, det var det inte, men det kom från köket iallafall.
Insåg att det kom från avloppet och diskmaskinen!
Insåg även att det var gammal hundmat (pedigree) från ÄNDÅ ursköljda skålar och gammal fisklukt.
Disken har stått för länge i diskmaskinen, och diskhon behövde städas ur, det luktade...
Gammal hundmat där också.
Det var bara att hämta KLORIN och skura ur.
Sätta igång diskmaskinen, och sen ska jag gå och köpa sån där "diskmaskins-städ" och köra efter disken är klar.
Det blev någelunda godare doft i köket.
Lägenheten utvädrad.

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska SY idag eller VIRKA...?
Troligtvis blir det SY.
För jag har fått min BURDATIDNING som jag köpte på Tradera, och två nya mönster.
Fast jag känner mig LÄTT blockerad, jag vet inte riktigt VAD jag ska börja med.
Tidningen var underbar och mönstren JÄTTELÄTTA, jag vet verkligen inte vart jag ska börja.
Fast jag har ju börjat på den där boleron, kanske bäst att slutföra den först...?
Jobbigt när man har så mycket man vill hinna med!

Idag skulle jag ha rest till Stockholm.
Först var jag rätt besviken att det inte kunde bli av av olika orsaker, men idag...
Är jag rätt glad!
Blåsten/kulingen, fy fan vad det blåser.
Jag hade aldrig satt mig på en båt ändå.
Vi har tydligen fått resterna av någon orkan, blåst + båt = ...
En omöjlig kombo för mig.
Jag blir sjösjuk av bara lite gung och spyr som en stucken gris, dessutom får jag dödsångest och tänker på Estonia.
Nä, sist jag och sambon åkte när det råkade bli en stormig båtfärd, då skrek till och med tuffa ungdomar vid varje vågträff.
Det var riktigt obehagligt att höra båtskrovet gnisslade och träffas av hårda vågor.
Och när jag hörde:
"Jag vill inte DÖÖÖÖÖÖ..."
Då ville inte jag heller dö.
Det var fruktansvärt.
Så just idag är jag rätt glad att det inte blev stockholm, trots att jag varit besviken innan.
Nu...
Dags att börja min dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0