Mattes hantverk är av högsta kvalitet...

Höstkollektion By Österholm ger...
Vovve i virkat!







Självklart ska mattes lilla älskling ha något som värmer i kalla höstvindar.
Självklart måste det vara virkat.
Självklart svängde jag ihop en liten SLIPOVER.
Självklart blev det en succé, hon bara ÄLSKAR den.
Not.
Fast hon behöver kanske bara vänja sig...?

Ja, HUR kom jag då på den här brilljanta idén att virka en liten slipover till min lilla kelgris?
Jo...
När vi skulle cykla till Hällarna imorse och möta upp min bästis, satt Milou och skälvde i cykelkorgen.
Först tänkte jag att det var för att hon var så förväntasfull för stundande promenad, fast hon brukar ju inte vara så stissig när hon åker cykelkorg på väg till promenad.
Rätt snabbt insåg jag att hundstackarn satt och frös i cykelkorgen!
Hon är ju inte den tjockaste vovven med härligt hull, nej, hon är ju lätt anorektisk så...
Underhudsfett saknas.
Jaha, hon kommer behöva ett litet täcke i vinter insåg jag, inget fett, inte så tjockt hår = hundtäcke kräves.
Och visst, hon frös inte när vi gick för hon höll igång, men hon kommer frysa framöver.
Sa till min bästis att:
Jaha, nu har man en Paris Hilton-vovve, undrar om man ska ha sporttäcke eller något RAFFIGT med bling-bling...?
"Sporttäcke tack!" sa hon.
Mhm, ja, sporttäcke okej, sa jag och tänkte ÄNDÅ på något ROSA med bling-bling stenar på.

Så kom jag hem, blev rätt fnissig...
Fan, jag VIRKAR ett litet täcke (fast täcket blev ju en trendig slipover då ;) , tänkte jag, GUD så festligt.
Klart virkerskans vovve måste ha något virkat, sagt och gjort, jag slängde ihop den här lilla skapelsen.
PÅ SKOJ.

Den blev precis klar tills sambon kom hem, han blev rent förskräckt:
"Men vad har hon gjort med dig?", sa han till den glada lilla valpen.
Ja, hon var glad att han kommit hem och hade väl en förhoppning om att husse skulle befria henne från fanstyget...
Det gjorde han dock inte.
Istället började matte fota och Milou försökte gnaga av sig kreationen.
Hon gick bet på det med, mattes hantverk är av HÖGSTA KVALITET naturligtvis!
Fniss.
Ja, nu ska hon ju få ett klokt och riktigt litet täcke, förmodligen ganska snart...
För blir det en likadan vinter som förra året, då lär hon frysa ihjäl.
Kanske hon kan ha den här slipovern till att börja med ett litet tag, den är rätt gullig.
Det lär värma iallafall, för det är prima ullgarn.
Egen design dessutom.
Kanske jag ska börja designa virkade hundkläder också...?





Eller kanske INTE, nä, apselut inte...
Nu ska jag se klart Robinson, vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0