Vakthunds-Milou...

Mornar som dessa älskar jag...
Vakna av sig själv, vakna tidigt 06.30, starta dagen i tid liksom.
Jag har inte riktigt kvar den rytmen i kroppen känns det som, kvällarna blir senare än vad jag egentligen vill.
Men dom kvällarna jag kommer isäng i tid, och vaknar så här....
Underbart!
Utvilad och pigg, redo att sätta fart.

Farten idag består av:
* Tidig hundpromenad om ca 30 minuter.
* Dusch.
* Lunch med Syster-Yster.
* Hem och sätta mig och klura på VAD jag ska beställa i födelsedagspresent från Stoff & Stil.
* Sms:a iväg min födelsedagspresent-önskan till födelsedagspresentgivaren.
Plus...
Min egen inköpslista på tyger som jag vill ha UTÖVER min present.
Tänkte lite så att ska kussen ändå köpa presenten, och komma ner till öien, då kan jag brassa på med MER tyger när jag ändå har chansen.
Hon kommer väl få stå i flera dagar och beta av den där listan inne på "S&S"
Ja, och sen, eftersom jag ritat mönster och måste vänta på att ponchobeställaren ska komma hit och bestämma vilken mönster hon vill ha...
Då ska jag nog SY.
Ja, jag känner att jag kan unna mig det.

Annars verkar det som jag köpte en VAKTHUND trots allt!
Ja, denna lilla vovven har börjat MORRA varje gång hon hör "ett mysko ljud" som hon inte känner igen.
Hon murrar och morrar så det mullrar långt ner i magen på henne!
Jag som trodde att denna lilla varelse inte hade ett ont litet ben NÅGONSTANS i sin kropp...?
Men det har hon minsann.
Och det uppkommer alltid, som idag, när hon ligger nära mig.
Som "en helt vanlig hund" som vill skydda sin matte!
Jag tycker det bådar gott ändå, jag som inte trodde hon skulle få några beskyddarinstinkter, men det har hon börjat få.
Jag behöver nog inte vara rädd att hon skulle SLICKA IHJÄL en våldsman om någon någonsin skulle hoppa på mig...
Jag tror minsann att hon åtminstone skulle FÖRSÖKA ge en sån person en match iallafall.
BRA DÄR, Vakthunds- Milou!
Me feel safe, någelunda iallafall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0