Jag, en pisspotta...?

Ja, dagen här har inte tagit sig alls, vissa dagar bara ÄR såna, eller hur...?
Sambon och jag stack iväg och handlade, åt middag, haft det mysigt med tända ljus i vardagsrummet, sett tv ihop.
Nu ser han på fotboll och jag på en film, men jag ska snart gå och lägga mig.
Jag vill att en ny dag ska börja.
Det är mycket som är oskrivbart "inte bra" just idag.

Sonens pappa ringde, dom skulle resa bort nästa helg och undrade om sonen kunde följa med.
På min helg.
Ja, här gäller det att inte vara egoistik.
Fast jag har svårt att inte vara det, det ska villigt erkännas, just i denna frågan.
Men...
Nu passar det iofs bra till nästa helg, för jag måste jobba ändå.
Jag skulle jobbat denna helgen, men är ledig.
Det ska jobbas igen nästa helg, min sonen-vecka.
Så Ego-Morsan får vara generös och låta sonen åka bort med sim pappa.
Jag är ju ändå inte hemma.
Eller ja, det är bara lördagen jag jobbar, men ändå.
Men då blir sonen borta 1½ vecka, det är himla långt faktiskt.
(tänkte Ego-Morsan...)
Ja, ja, det är bara att bita ihop och skita i sin ego-sida.

Annars så mår jag illa.
Igen.
För andra gången idag.
Jepp, jag köpte inget godis, jag köpte nötter istället, och åt pyttepyttelite glass förut.
Men nötterna gjorde mig rejält illamående, jag tror godis hade varit BÄTTRE idag än alla försök till att undvika godis.
Fick ett inlägg på mitt förra inlägg, att jag skulle ha valt fin mörk choklad istället för ÖB-chokladen.
Jag måste nog tyvärr säga att jag prövat alla sorter av mörk choklad, DYR och fin, som billig och ofin...
Mörk choklad är ALDRIG gott!
Iallafall inte i min godisbok, och det spelar ingen roll hur mycket jag försöker övertyga mig själv om motsatsen...
Mörk choklad är bara inte min grej.
Jag vill ha SÖT, sockrig, fet, len, mjölkchoklad eller liknande.
Nougat går också rätt bra.
Men mörk choklad är ingen hit för en sockergris, tyvärr.
Jag njuter inte och står fast vid:
Äckligt!

Sen fick jag nog minsann "Det onda ögat" idag IGEN, av en person.
Jag kan nog slutgiltligt slå fast, trots snabb fart på cykel och solbrillor...
Att det finns en person som ger mig "Det onda ögat"!
Jepp, jag är bombis.
(Ja, det finns fler, men dom vet jag ju vilka dom är.
Detta är mer subtilt på något sätt, eftersom vi inte känner varandra överhuvudtaget, aldrig ens pratat med varandra...
)
Jag kände den brännande blicken rakt igenom hennes solbrillor när hon passerade mig idag.
Och jag blir lika FNISSIG varje gång jag ser henne, för hon ser så himla sur ut, ja...
Du gör ju det liksom.
Även om jag aldrig gjort henne/dig något, mest SKOJAT och raljerat om en yrkesgrupp som gjort bort sig lite på bästa sändningstid.
Ni vet...
Dom där SMURFARNA.
Ja, då vet vissa av er, som följt mig läääänge, vilka jag menar
Det är iallafall inte dom där gulliga blåa små sakerna som är tre äpplen höga.
Nä, jag menar dom där svarta med gult på, som har väldigt långa slangar.
Mhm, just DOM ja!
Jag vågar knappt skriva i klartext vilka jag menar längre, för jag vill helst att det ska falla i glömska...
Även om det var poppis här på bloggen när jag väl skrev om det.
Väldigt poppis till och med.
Och sist jag såg den här "Onda-ögat", personen fick jag nästan känslan av att jag kanske inbillade mig, kanske även om jag VISSTE att jag hade rätt innerst inne...
Att hon stirrade ut mig på Atterdags och då gav mig det där sk "Onda ögat".
Idag...
Jag blev till 100% säker på att jag har rätt.
Tror ta mig fan att hon läser min djäkla blogg faktiskt...
Fast förmodligen aldrig i helvetet skulle erkänna det!

Men...
Låt mig säga/skriva så här då, för att citera ABBA som skrev på en autograf till mig någon gång på 70-talet:
"Nästa gång vi ses, då kan du väl komma fram och säga HEJ!"
Det var när jag träffade dom för andra gången i mitt liv, och jag vart helt förstörd över att dom kände igen mig och min far från året innan...
Då jag fick min FÖRSTA autograf av dom.
Näväl, skit i Abba nu, det var citatet jag tänkte på.
OM du vågar, kom fram och säg varför du är så sur, istället för att SE så sur ut.
Ja, jag har skojat om din man och hans Smurfpolare, men jag är inte den enda...
Det ska gudarna veta.
Och det var ju på SKOJ.
Dom var ju så...
Kul.
Ja, låt oss snacka ut om dom här sura blickarna, och att du förmodligen tycker att jag är en pisspotta.
Nu...
Måste jag hoppa isäng, imorgon är en annan dag.
En bättre än idag, hoppas jag.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0