Jag har startat upp ett nytt projekt...

Här har dagen gått snabbt, och jag har knappt hunnit tänka på värken...
Fast nu kommer den.

Jag visade lite skisser för ponchobeställaren, och vi kom nästan överrens om hur det ska bli.
Med betoning på nästan.
För jag ska virka upp några provlappar på "randning" innan jag kör igång.
Vi är inte riktigt överrens om hur utförandet av randningen, jag tror inte att det blir snyggt som hon vill ha...
Och hon är skeptisk till min version.
Och ja...
Kunden ska väl alltid ha rätt, men inte om det kommer se omodernt ut.
Eller som en matt-randning.
Jag anser mig själv ha lite "modekoll" iallafall.
Vi får se om vi kan enas, alltså ska jag göra ett eller två prov.

Så kom min kusin, han kom direkt från båten med sina tre småtjejer!
Hans bror, min yngste kusin dök plötsligt OCKSÅ upp på parkeringen utanför.
Självklart bjöd jag in honom också, och hans lille son.
Så kom sonen hem från skolan.
Det blev fullt hus och fullt ös!!!
Fika, köpebullar, prat, och jag fick se bilder på kussens nya hus i skärgården...
JÄTTEFINT!
Minst sagt.
Och Milou, som annars brukar ÄLSKA fart och fläkt, barn och stoj, köra hårdare än dom flesta...
Hon fick nog och sprang och gömde sig!
Det blev alldeles för mycket för henne, hon vart nästan lite rädd.
Det blev bättre när jag släppte henne ute, när dom andra skulle gå, då ville hon leka.
Men inne, nä, det blev för jobbigt.
Fast...
Det var ändå bra, hon behöver vänja sig vid sån´t också!
Ja, det var mysigt att dom kom förbi, BÅDA mina kusiner och att vi fick prata lite.

Sen var det dags för sonen att sticka till fotbollen, mormor fick skjutsa för nu är det för mörkt att cykla själv.
Jag har ätit.
Och jag har startat upp ett projekt.
Det där projektet som jag egentligen INTE tänkte skriva något om förrens jag är klar, men jag kan inte hålla mig.
Jag såg den här...



Virkade lampskärmen på "Trehundra65 saker du kan sticka".
Och igår fyndade jag två, gamla 50/60-tals lampskärmar på Kattloppisen.
Plus en bordslampeskärm som jag fyndat tidigare.
Så nu har jag börjat med bordslampeskärmen...



Och har valt ett cerise bomullsgarn med lite glans.
Mönstret blir INTE så tråkigt som på den grå lampan med bara stolpar, utan lite mer som "snäckor", fast ändå inte snäckor.
Men nästan.
Ja, ni får se själva när jag blir klar.
Den kan nog bli jättesöt, lite gulligull liksom.



Den stora lampan har jag "strippat" från tyget...



Och den ska också få ett virkat hölje, i grålila garn och så hamna i sovrummet som taklampa.
I samma mönster som bordslampan.
Hittar jag en skärm till...
Ja, då blir det en till serveringsrummet också.
Om jag hinner.
Jag har ju lite mycket projekt nu
Nu ska jag fortsätta på skärmen, jag skiter i värken...
Ignorera är bästa medicinen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0