Skaffar hundkompisar...

Hemma!
Jag har lite värk faktiskt, men jag STICKADE lite igår på kvällen så jag vet ju varför.
Och jag tänker såhär:
Ja, jag får ju fortfarande värk av att sticka, trots att jag kör mitt mantra:
"Jag kan sticka, jag får inte ont, jag kan sticka jag får...."
Men, jag får ju ont dagen efter och jag kommer sticka lite hit och dit nu, typ MÖSSOR.
Små och korta projekt, så jag vänjer nacken.
Jag har börjat på en svart "Åremössa", har två nystan i cerise och grönt också, så det blir två mössor till såsmåningom.
Jag varvar med virkning.
Nu är jag klar med...



Den turkosa sjalen till mig själv!
Snygg och varm, me like

Så såg jag löpsedeln på Expressen när jag var inne på macken och handlade morgonbröd idag.
"Därför tog vi kokain.", kända svenskar som förmodligen talat ut vid något tillfälle i livet om varför dom missbrukat kokain.
Det tas idag upp i Expressen.
Okej...
Har Expressen får NYHETSTORKA eller vad är det frågan om?
För några dagar sedan var löpsedeln:
"Därför lämnade vi våra barn!"
Kända män som då tydligen "lämnat" sina barn och förmodligen där också "talat ut" vid något tillfälle i livet om detta.
Vad kommer härnäst från Expressen?
"Därför använder vi bindor!"
Kända svenska kvinnor som talar ut om att dom använder bindor istället för tamponger.
"Därför badar vi näck!"
"Därför sover vi på vänster sida i sängen!"
"Därför har vi blått kakel i köket!"
"Därför, därför liksom..."
Ja, nog händer det mycket i världen, men det verkar INTE nå Expressens nyhetsredaktion.
"Därför" tar jag upp det här...

Jag är duktig trött och seg idag, ska bara vila och njuta av vädret.
Har gnisslat LITE tänder att det varit så fint och varmt fre-lör-sön och jag har jobbat.
Dock inte i lördags, men jag var för trött att göra något.
Idag blåser det duktig, men det är varmt ute ändå, 21 grader när jag stack från jobbet.
Wonderbar.
Jag och Milou ska strax ut på Hällarna och skutta runt.

Igår så mötte jag Cleo (cavalireren på min jobbgård) och Cleo´s matte!
Och vi hade en väldigt långpratstund, dels fick jag höra att Cleo varit på hundutställningen och att hon fått väldigt bra omdömen, bara ett "fel" enligt domarna:
Hon var för "smal".
Smäcker skulle jag vilja säga då, för Cleo är i mina ögon JÄTTEVACKER, smäcker, petit.
Domarna tyckte att hon behövde lägga på sig lite.
Mhm, och bli en sån där "bastant" cavalier.
Jag frågade Cleo´s matte om hon tyckte att DET var så himla fint med dom där kompakta och bastanta cavalierena?
Nä, det tyckte hon då inte.
Inte jag heller, sa jag.
Jag sa att jag var inne på agility med Milou framöver, det var hon också.
Men...
Hon hade kollat på SSK´s hemsida, och där stod det tydligen att man var tvungen att ha gått valpkurs innan man fick börja träna agility.
Det har inte Cleo´s matte gått, det tänker inte jag heller slänga ut pengar på.
Jag tränar ju Milou ändå, samma med Cleo´s matte.
Vi får väl se om man kanske kan kvala in ändå, framöver.

Fick MATTIPS också, Milou är ju så klen i maten, det var Cleo också tydligen.
(Anorexihundar...)
Hopplöst, och när man testat alla metoder med att plocka bort, plocka fram mat, allt djäkla möjligt och hunden ÄNDÅ inte äter...
Ja, då blir man ju lätt trött.
Cleo´s matte berättade då att hon fått tipset att blanda i lite, lite "burkhundmat" i torrfodret.
Då fick hon fart på Cleo´s aptit.
Hon kör Royal Canin (jag med) som torrfoder och sen lite Pedigree burkmat.
Ska jag också testa!!!
Plus att hon fick rådet att ge B-vitamin till Cleo på hunduställningen.
Det...
Ska jag också kolla upp.
Snacka om COPYCAT
Nä, fast det är bra att få lite tips från andra som faktiskt har samma hundras och samma problem.
Och igår gjorde jag något som jag sällan gör.
Jag är nämligen, OFTAST, ganska restrektiv med att skaffa nya kontakter, jag hinner knappt med dom vänner jag har i vanliga fall.
Men jag vill ha lite HUNDKOMPISAR nu faktiskt!
Jag har ju redan fått lite kontakt med Farbrorn och Kashmir, Maria och hunden Lovis, och jag gillar Cleo´s matte.
Vore kul med en hundkompis som har SAMMA ras som en själv också.
Så efter vi pratat sa jag:
"Du, det vore faktiskt jättekul att träffa dig och Cleo och gå lite hundpromenader, om DU har lust förstås...?"
Och det hade hon!
Hon fick mitt nummer, så får vi se om hon hör av sig.
Och snart kommer BOSSE hit också, bästisens cockerspaniel valp.
Det kan bli RÖJ på högsta nivå för Milousan.
Nu...
Frisk luft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0