Fullt upp hela dagen...

Uppe med tuppen idag, sonen iväg till skolan och sen bakade jag.
Min kompis kom över med sin lilla 4 månaders baby, och så hade vi en sen frukost ihop i några timmar.
Mysigt och så snackade vi i vanlig ordning igenom vad som hänt sen sist.
När hon gick, tog jag och den VÄLDIGT understimulerade valpen på en tur till Hällarna.
Hon höll på att krevera här, och ville helst hålla sig PÅ och RUNT lilla bebisen.
Men...
Fick hålla sig på avstånd och det vart ju inte så poppis, hon gnagde frenetiskt på sitt ben i ren frustration.
Men sen blev det springa av när vi kom ut till Hällarna...





Vi mötte schäfern Rally som vi fick träna "framåt" på...
Dvs jag och Rally´s husse och matte (som jag känner lite) slog följe, Rally gick i sitt koppel, Milou fick gå fritt och sen skulle jag få henne att SLUTA springa som en galning runt-runt-runt Rally och låta honom vara, fast vi fortfarande promenerade.
Hon körde några varv, lyssnade knappt på mig, men så när jag röt till, pekade framåt...
Ja, då la hon av att reta Rally och sprang bara framåt.
Hon är SÅ KLOK denna lilla damen.
Rally var ju mindre nöjd med att vara kopplad förstås, men han var lite för stor och "på" för att få gå lös.

På hemvägen mötte vi collien "Zorro", Zorro var dock av den lugna sorten, så Milou kunde skutta brevid honom och han var hur lugnt som helst.
När vi sen skulle skiljas åt, gick inkallningen jättebra.
Det visade sig att dom kände "Farbrorn" också, han heter ÅKE fick jag redan på.
Bra, fast presentation är väl ändå på sin plats nästa gång.
Så kom vi hem, lilla Sunshine med mor kommer på eftermiddagsvisit...
Fullt upp hela dagen som ni märker!
Vi ses snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0