Att springa rätt igenom en kiss-stråle...

Vad har jag gjort idag då?
Jo, det regnade ju ute så jag har varit ordentlig och kreativ.
Sorterat mönster, tog EVIGHETER.
Sen började jag på en bolero...



Och idag invigde jag min nya skärmatta från "S&S", och jag är helnöjd!
Det gick rekordsnabbt att skära ut mönstret, den var helt klart mycket prisvärd.
Tyget blev ett REATYG från Stoff & Stil...



Ser kanske inte SÅ festligt ut, men det kostade noll och ingenting, passar till den här typen av bolero som jag ska göra, och så skall jag göra en "Tubsjal" i samma tyg också.
En ärm klar...



Jag hann skära ut tyget, overlocka lite, sen sy ihop två ärmar, och sen kom solen.
Och eftersom jag har en HUND som inte är så pigg på att bara vara hemma och "hänga" lite...
Då var det bara att lägga ner syandet och ta cykeln och dra iväg till Hällarna.
Vi började det hela med att nästan döda en "Wekelinare!
Ja, han kom på cykel bakifrån oss, vi hörde honom då inte pga av blåsten.
Vips så var han bara där och Milou började skutta och springa framför cykeln och runt hans cykel.
Hon blev skitglad när det kom en cykel med tillhörande person på, och ville GÄRNA hälsa.
Det...
Uppfattade dock inte "Werkelinaren" utan han bara ville vidare, han vinglade fram och tillbaka och jag bara väntade på att han skulle köra på hunden.
NATURLIGTVIS försökte jag få Milou att avbryta sitt beteende.
Hon hörde mig inte, hon sket fullständigt i mina order.
Jag bad om ursäkt att min valp inte var så lydig till honom, men vart sur över att människan inte stannade cykeln och lät mig få tag i henne.
Han skulle bara vidare och det snabbt tydligen.
Jag fick tillsist tag i nacksinnet på Milou och fick stopp på snurrandet runt cykeln.

Sen rasade vi vidare och så mötte vi hunden "Tobbe" med matte, som vi mött förut, men då gick Milousan fortfarande i koppel.
Idag...
Får jag nog allt citera min allra käraste vän "Syster J", när hon var impad av att Milousan var så duktig vid inkallning...
Och hon påstod på ett ungefär, att hennes spaniel blir tillfälligt DÖV och att hans öron blir ihopklistrade så fort han får lite kommandon.
Idag...
Har det då varit PRECIS likadant med Milou.
All hyfs/LÄRDOM hade flugit sin kos, och Milou hörde inte vad jag sa, röt, lockade eller försökte bestämma.
Hon var totalt STENDÖV hon också.
Godis & kommandon, I don´t give a fuck, typ...
Och tur som var så var Tobbes matte helt okej med en GALEN valp som snodde runt både henne och Tobbe.
Hunden Tobbe var väl mindre nöjd med "The crazy puppy" och murrade till då och då i uppfostringssyfte.
Tror ni Milousan, den annars så hariga, brydde sig ett skit om det?
INTE MYCKET!
Hon var fortsatt så crazy-crazy, så hon sprang som en blådåre runt, runt den stackars Tobbe.
Sen TOPPADE hon det hela med att springa rätt igenom Tobbes KISS-STRÅLE när han uträttade sina behov.
Jihaaaa, det är DÅ man älskar att ha hund som mest.
Eller inte.
Det blev med andra ord bad idag igen, när vi kom hem.
Mysigt att lyfta upp den kissdoftade valpen i cykelkorgen när vi skulle hem.
Supermysigt.
Jag hoppas att man slipper hålla på och bada vovven så här djäkla ofta när hon blir vuxen, och lite lugnare.
Suck, mysigt att komma ut, men idag har hon inte lyssnat för 5 öre.
Men det måste väl vara så NÅN dag också.

Jag vann för övrigt budet på Burda-tidningen på Tradera...
Nu blir det Maria Montazami-klänningar för hela slanten.


YES!!!!!

Så ringde jag sambon idag på dagen, gissade att han var "dålli" idag också.
Och det var han!
Tror ni det blev TJAFS eller...?
Jomenvisst serrni!
Jag började lite försiktigt luska i hans "sjukdomstillstånd", och undrade varför han inte sagt något igår?
"För att han VET hur jag är, och vad jag skulle säga om han sa att han var DÅLLI", alltså hade han avstått.
Han pallade inte med mitt tjafs.

Men...
Då fick han ju höra det IDAG istället då!

Ja, jag kunde naturligtvis inte låta bli, och jag ställde diagnos rätt direkt:
Vanlig FÖRKYLNING (som så många gånger förr...)!
Han påstod att han hade feber.
Mhm, sa jag, har du tagit febern då?
Nä, det hade han ju inte.
Precis, sa jag, och varje gång du sagt att du haft feber här hemma, och jag har tvingat dig att ta febern...
Då har du ju inte haft feber!
F-Ö-R-K-Y-L-N-I-N-G.
Nä, för han hade varit SKITDÅLIG igår, och idag var det mycket bättre.
Precis...
F-Ö-R-K-Y-L-N-I-N-G.
Nä, nu var jag så där orättvis igen, och varje gång JAG var sjuk då var han minsann stöttande.
Eh, NÄR var jag sjuk sist?
Det var i whiplashen det, och det tror fan att man ska ha stöttning då.
Men när jag varit riktigt risig i förkylning, ont i kroppen, då har jag tagit alvedon och ALLTID gått och jobbat.
Går inte att jämföra!
Alls.
Då hotade han med att han skulle lägga på luren för att jag var så "oförstående och jobbig".
Jag gjorde processen kort och sa:
"Okej, KRYA PÅ DIG då!"
Och så knäppte jag bort den förkylda sambon.
GAH.
"När en man är riktigt förkyld..."
Hur många gånger har jag citerat den där reklamen, jag bara undrar.
Jag har verkligen NOLL medkänsla i sådana här fall, jag säger mig så djävla morsig.
Klart slut från Doktor Madde
Så ringde sambon förut...
"Jag ville bara säga att jag älskar dig."
Mhm, jo jag älskar dig också.
Jodå, vi kan bli sams OCKSÅ.

Nu spelar sonen "Electropop" med ryssen från Idol för mig och det värsta är, det ÄR en katchig refräng.
Jag nynnar med, sonen också.
Milou fick för sig att avsluta dagen med att KISSA PÅ GOLVET nyss.
???????
Vad händer med hunden idag, hon brukar ju "säga till" om hon behöver gå!
Return to sender...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0