Hår-detektiven hatar löss...

Vet ni vad jag ÄLSKAR mer med min lilla vovve...?
Jo, jag älskar att hon inte fäller så mycket HÅR/päls!
Litet strå hit och dit javisst, men jag dammsög av lägenheten förut och dom ENDA håren jag dammsög upp...
Var mina egna.
Alltså gör det inget när hon ligger på ens kläder...



... och sussar en liten stund.



Man behöver inte ens rolla av sig efter GOS.
Milou = inget hår att snacka om!
Kanske det ändrar sig när hon blir äldre och när hon fäller päls efter "årstider".
Men om jag jämnför med Flisan (förlåt mattes älskling i himlen...), så fällde Flisan hår hela tiden.
Det...
Gör inte Milou!
Klart slut från Hår-detektiven.

Eller förresten...
Det går LÖSS i sones skola igen!
Det började klia i min skalle DIREKT när jag fick det på mailen.
Hur är det möjligt?
När jag var liten hade jag inte löss en enda gång, det var knappt snack om det under uppväxten och hörde man att NÅN skola möjligtvis skulle ha det...
Då var det naturligtvis en sån där "skitskola".
Typ Tjelvar.
Förlåt, men det var en looserskola tyckte man DÅ.
Själv...
Inte en LUS så långt ögat kunde nå.

Men Humlan och Alléskolan har LÖSS som går, och går, och går.
Sonen sa när han kom i måndags:
"Mamma, du måste kamma mitt hår i veckan, leta efter löss."
VA, kliar det i skallen på dig eller????, skrek jag efter att precis ha gett honom en bamsekram.
"Nej, men det går ju löss och vi måste kammas."
Jag VET.
Jag SKA.
Sonen hade ju löss TVÅ gånger när han hade långt hår.
Det var ett helvete och jag tvättade med lusshampo och drog gnetter för glatta livet.
Det var fördjävligt.
Och jag HATADE föräldrarna som låtit sitt barn gå till skolan och dagis/skolan och "smittat" mitt barn.
Jag tänkte LORTGRISAR i smyg, även om jag vet att det inte är lort som gör att det är löss überalles.
Själv gick jag till frissan flera gånger så hon fick kolla mitt hår.
Jag höll på att klia ihjäl mig, men det var inga löss.
Nu...
Håller jag på att klia ihjäl mig, jag HAR inga löss, men det kliar likväl!
Jag hatar sonens skola i smyg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0