Djäkla Karl Ove...

Djäkla Karl Ove.
Ja, han håller mig vaken hela natten!
Nu har jag kommit till hälften av boken, och igår var det värre än vanligt...
Jag kunde bara inte lägga ifrån mig hans liv!

Jag var dödstrött när jag la mig vid 22-tiden igår, tog upp den där boken och slukläste.
Jag läste om hur han skar sig i hela ansiktet när han fick nobben av en tjej han blivit kär i, hur han sen flera år senare blir ihop med henne och hur förhållandet går upp och ner, upp och ner, upp och ner, upp och ner.
Ingenting blir någonsin som man tror i livet, inser Karl Ove.
Ja, han förstör min nattsömn, jag ska aldrig mer läsa Karl Ove när jag ska jobba dagen efter, jag måste ha en TRÅKBOK så jag somnar direkt.

Tillslut var jag som vanligt i läget med en bra bok, att jag fick tvinga mig att lägga bort boken, vågade inte titta på klockan och sedan låg jag och vred mig som en kålmask i sängen!
Men hade redan hört en massa bilar köra på Söderväg redan INNAN jag lade ifrån mig boken, så...
Båten hade alltså redan kommit in, jag gissar att jag somnade efter 01.
Klockan ringde som vanligt 06.
DÖD ÅT TENGIL FÖRGÖRAREN, tänkte jag då.
Vet inte varför, men det kändes som jag var i Törnrosdalen och var slav under Tengil.
Jag släpade mig upp och tänkte även (som vanligt):
Skjut mig!
Hur kan man göra så här mot sig själv när man ska upp och jobba OCH blivit en GAMMAL TANT som bara inte orkar vara vaken för länge på nätterna.
Men...
Jag har bara Karl Ove och mig själv att skylla på.

Så jag känner:
Släp, has, släp, has, has, släp, gäsp, släp, släp, gäsp, släp, gäsp, gäsp, släp...
Det kommer bli en underbar dag!

Vädret i PÅSK:
Snö, kallt, snö, kallt, snö och KALLT.
Meterologen Österholm har sett vädret hela veckan, inte en väderljusning i sikte.
Jag får värma mig med släkten istället.
Eller säga som min kusin:
"Dom har haft fel förr..."
Jo, vi får lena på hoppet!
Nu ska jag, släp-o-has-tanten, in i duschen och släphasa mig till jobbet.
Djäkla Karl Ove.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0