Lite Stockholm i bilder...

Lite Stockholm i bilder...


Madde är här lite "Stockholmish", latte-to-go, stora solbrillor och shoppingkasse på armen.
Ja, jag kände mig som en inföding 


På toppen av Götgatan mot Globen...


Och Götgatan mot Slussen, från samma topp...


Lite knit-art...
Och precis efter den här lyktstolpen mötte jag:
Johan Rabeus!
Ja, kändisspaning på Söder minsann, och för den ännu mer intresserade kan jag meddela att han var ett till ett och ett halvt huvud kortare än mig.
Jag hade inte högklackat på mig utan vanliga gympaskor, han var kort, fast ganska snygg.
Snyggare än jag trodde faktiskt.
Ingen bild på Johan dock, det vågade jag mig inte på


"Gondolen" och marknad på Slussen.


Stockholms "gröna linje", fult, men vackert ändå.


Slussen i strålande sol, jisses vad varmt det blev.
Inte en vindpust fastän man var vid vattnet, jackan åkte av och fick knytas runt midjan.


Kornhamnstorg, ett känt tillhåll för Frk Österholm.
Den adressen har man ju häckat på förr i tiden och dessutom...
Gamla "Arken" ligger kvar, fast med nytt namn.
Där åt jag faktiskt lunch, kändes mycket märkligt men det var så härligt att sitta på vattnet i solen.


Den coola men dyra garnaffären...


Mycket färg, mycket inbjudande.
Ja, det var det, återkommer senare.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0