Glad Vinterpåsk!

God Jul...



Nej, Glad Påsk, menar jag ju såklart, eller Glad Vinterpåsk!
Man kan ju undra, vad hände, jag ville verkligen inte tro att väderapporten skulle vara sann.
Vaknade och tittade ut genom fönstret och snön vräkte ner, och gör fortfarande, knäppte precis denna bilden.
Enligt väderrrapporten så är det 5 cm YTTERLIGARE under dagen att vänta.
Känns som årets påsk-picnic brinner inne, snyft.
Förra året...





... var det strålande solsken, vi kunde sola i värmen och TILL OCH MED vara barfota.
Det känns inte som jag har lust att slänga av mig skorna och springa runt i sanden iår.
Jag slutar skriva om vädret nu, och hoppas att detta försvinner fortast möjligt.
IKVÄLL...
Då ska vi äta gott och ha kul iallafall.

Hoppar raskt över till tyg!
Jag hade ju köpt dom där batiktygerna som jag bara älskar, som visade sig både fälla färg och där färgen försvann rejält vid första tvätten.
Jag blev ju skitledsen.
Ringde företaget och berättade om tyget, färgen och det var inga problem...
Hon skulle genast skicka en returpåse och jag skulle få tillbaka mina pengar!

Jag blev jätteglad, men samtidigt ledsen.
Glad för att dom var så smidiga och tillmötesgående, men ledsen för jag vill ju HA tygerna.
Men samtidigt kan man ju inte ha 5+4+4 meter att bara sitta och titta på.
Jag skulle ju ha dom att sy kläder av.
Det är ju ändå 780 kr tillbaka att köpa nya tyger för, och jag har försökt att peppa mig att jag kan ju köpa nya tyger på Stoff & Stil när jag åker till Stockholm nästnästa måndag.
Men "S&S" har inga batiktyger.
Kanske jag hittar något mer ställe i stockholm som säljer bra och prisvärda tyger, med lite "batikinriktning".
Håll tummarna för det!

Så till en KUL liten historia...
När jag var på jobbet i förrgår så ringde jag i vanlig ordning till sonen för att säga "Go´natt" och kolla hur dagen hade varit.
Dagen innan hade jag ju bakat kladdkakemuffins som han skulle ha med sig till skolan.
Jag undrade hur det gått med skolcaféet och fick till svar:
"Jo, det gick bra, men vet du, när jag lämnade kladdkakemuffinsarna till "X" och "X" som skulle stå i caféet...
Då frågade "X" och "X" om det var du som hade bakat muffinsarna, "Ja", sa jag och då sa dom:
Okej, då lägger vi DINA muffinsar i botten av alla andras muffinsar."
Sonen fattade själv ingenting, och sa:
"Varför då?"

Och jag tänkte samma sak i luren och tänkte snopet:
Va, dög inte mina muffinsar eller?
Jag som brukar få så mycket beröm för dom, hm, konstigt...

Sonen fortsatte:
"Jo, dom i caféet ville INTE SÄLJA dina muffinsar, dom ville nämligen ha och äta dina muffinsar SJÄLVA.
För dom tycker att dina muffinsar är så grymt, grymt goda mamma!
Så dom la alla "äckliga" muffinsar överst och sålde av, och dina goda i botten."
Okej, sa jag och började skratta, gick alla 30 muffinsar åt då?
"Du, det kan du fethaja!"
Mhm, så bra då.
Slutet gott allting gott, bättre betyg kan man väl inte få antar jag.
Man kan ju undra hur magarna på dom små liven mådde lite senare på dagen? 
Ja, nu tror jag ju INTE att dom andra föräldrarna som bakat kladdkakemuffins var "äckliga" som sonen uttryckte det...
Jag har bara förmågan att få till den rätta "crispen" på ytan, och lagom kladd-fasta inuti.
Jag har utvecklat en hemlighet hur det ska vara när jag gräddar dom, som jag behåller för mig själv 
Nu ska jag se om det går att gå ut och gå med Milou, hon ville inte göra Nr.2 när vi har ute sist, bara kissa och sen fort in.
Snön bara vräker ner.
Vi ses kanske sen, annars:
GLAD PÅSK!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0