När Österholmskan får en idé...

Igår fick jag en idé!
Och när Österholmskan får en idé, då måste jag ju sätta den i verket.
Snarast.

Ja, för vi hade ju då den där lila batikklänningen som kändes very...
Batik.
Hur skulle man då kunna PIFFA till det batikiga lite...?
Jo, först insåg jag att sjalen jag håller på med nu, en musselsjal i lila mohairgarn går ton-i-ton med klänningen.
Perfekt, tänkte jag, då ska jag fota dom ihop när det blir varmt och man kan ta lite utebilder med någon modell.
Sen...
Så jag en repris av ett K-special om den franska designern "Agnés B".
Och vad var/är HON då känd för?
Jo, dels sina randiga tröjor med två olika randningar i "viss centimeter storlek" och sen även sina enkla kläder med...
POPIDOL TRYCK på.
Mhm...
En idé att sno!
Ja, vissa idéer får man sno och vissa måste man komma på själv.

Men att jag skulle "sno" just den idén är jag knappast ensam om, dessutom kom jag inte på ATT jag skulle sno den förrens igårkvälls.
Satt nämligen och såg en dokumentär om Simon and Garfunkel på tv, och plötsligt, under dom glada tonerna av "Cecilia" kom jag på:
Jag ska ha Simon & Garfunkel-tryck på den där lila batikklänningen!
FAN vilken bra idé.
Batik, 60-70-tal och bandet framför alla:
Simon & Garfunkel!
Aber naturlisch.
Det var ju bara så självklart så det var inte klokt!
Hem här nu, hittade en bild på dom som jag gillar...



... och bara spånat på förslag...









Ja, HUR själva utförandet av bilden sen kommer att se ut får vi se, jag får göra några tester på tygbitar innan jag stryker på något på en färdig klänning.
Men klart är att bilden ska sitta nere till vänster på klänningen, den ska inte vara jättestor, och så ska den smälta in bra.
Jag måste dessutom fixa färgpartoner till min skrivare.
Jepp, så kan det går när Österholmskan får och snor lite idéer, så nöjd jag blev.
Nu tror jag denna klänning kan bli lite "Hippie Chic" och inte bara "Komo-tant!
Och med sjalen till blir det klockrent, en hel outfit 
Nu ska jag stryka gardiner, återkommer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0