Påskaftonskvällen...

Så blev det äntligen lite roligare framåt kvällen, solen kom fram och vi åkte till Bageriet och åt påskmat!
Lite snopet dock, för mamma hade bett om långbord, vi fick inte långbord.
Det blev lite uppdelat, men på sluttampen, när man inte skulle springa och hämta mat, då fixade vi ihop långbord ändå.
Och ÄNTLIGEN blev det så dags...
Dags för presentutdelning.
Jag höll ett litet tal så här inför den stundande partysäsongen, och gav PIFF & PUFF deras nya PARTYTRÖJOR.
Här är Piff...



Och så Puff...



Och se så glada dom blev!!!
Alla andra också för den delen, för nu kommer vi aldrig tappa bort systrana när vi är ute.
Inte för vi gjort det annars heller iofs, för dom ser ju alltid till att hamna i centrum 
Men nu blir det EXTRA lätt!

Årets MATRRÄTT på menyn blev:
OSTBOLLAR!
Ja, förra året snöade jag och Idolen in på friterad aubergine.
Men iår var det sambon som upptäckte just delikatessen "ostbollar".
Detta var någon form av "boll", såg ut som en köttbulle, innehållande stark ost, som förmodligen också var friterad.
Och sambon han åt, och åt och åt av dom här ostbollarna.
20 stycken klämde han i sig.
Plus annan mat också, men ostbollarna var HUVUDFÖDAN.
Tills det tog stopp, tills han var proppmätt, tills han mådde lite...
Tjyvtjockt!
Typ.
Ja, han var så fullproppad med ostbollar så det inte fanns plats med en enda ostboll till.
Tror bestämt att han föråt sig lite.
Men en KLAR favorit blev det iallafall, så årets maträtt blev alltså:
Ostbollar!
Don´t try it at home, you will just feel sick 

Jag bad för övrigt om en kanna MJÖLK till kaffet, och fick både högt och lågt i den önskan.
Först fick jag...



... en pluttenutt kanna som inte var högre än 4 cm, faktiskt den minsta mjölkkanna jag någonsin sett, halvfull...
Fast utan att jag bad om det så kom det sen en...



... en jättekanna till bredden fylld med mjölk!
Ja, där kunde jag minsann bara ÖSA i mjölk i kaffet om jag så önskade.
Bageriet, där finns inget mellanting, det är antingen jättelitet eller jättestort!





Den obligatoriska systerbilden...



Mycket snack, god mat och annat trelans blev det, och vid 23-tiden lättade vi från stället, direkt hem och ner i sängen med...



Karl Ove (såklart ;) och öronproppar i öronen.
Sonen tvångsfotade den trötta och motvilliga modern 
Kom upp vid 8-tiden här, och nu ska jag ut i det SOLIGA (fast iskalla) vädret och busa runt med Milou i naturen.
Sambon...
Han är med grabbsen i släkten och...
SPELAR GOLF!
Dom är fan inte kloka dom där idioterna.
Snö på marken, men golf ska dom minsann spela.
Fattar inte hur dock, för det är ju som sagt snö på marken.
Jag gissar att rundan blir kort.
Vi ses senare!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0