Peakar sjukdomen idag...?

Har det vänt...?
Har sjukdomen börjat avta?
Nej, snarare tvärtom!
Jag är sjukare än alla dom andra dagarna.
H-E-L-V-E-T-----

Jag hoppas vid gud att detta är dagen sjukdomen "peakar" (står på topp) och att det sen vänder tills imorgon.
Alla mina töntiga kurer verkar stå sig slätt.
Näsan däremot, mår bra av nässköljningarna.
Jag är förvånad.
Fick dock veta i ett litet inlägg från grannen att jag KANSKE har en snorpropp att vänta efter några dagar...
Jag väntar och välkomnar snorproppen att komma ut, då vet man åtminstone att det är HELT rent och vårstädat i bihålorna!

Halsen är värst idag, jag kan knappt svälja och viskar mest.
Har precis sagt till sambon att jag inte kan prata, ändå pratar han med mig.
Sonen kom förbi, vi hade en diskussion om "försäljning" som jag INTE kunde vinna pga av mitt halsont.
Man kan inte ta i och vara myndig förälder utan röst, det går verkligen inte när man måste viska fram sitt budskap.
Jag fick lov att ringa upp X-kroken och lämna över diskussions-facklan till honom, han får ta fajten när sonen kommer dit igen.
Jag...
Blev frustrerad.

Igår frågade jag sambon om jag luktade mycket vitlök.
"Nä, sa han, jag känner faktiskt ingenting."
Va, skojar du, menar du att du INTE känner någon vitlöksdoft alls?
"Nej, inte ett dugg."
Och jag tänkte att så mycket vitlök som jag tryckt i mig, han måste skämta...?
Men nej, han kände ingenting.
Okej, så bra då.
Idag känner jag själv den där gammelvitlöksdoften, men...
Det är kanske för att jag städar bihålorna två gånger om dagen 

Jag...
Blir förbannad om jag inte kan åka på måndag.
Men så ställer jag ju då som sagt hoppet till att sjukdomen peakar/toppar idag, och imorgon mår jag bättre.
På måndag mår jag ännu bättre.
Jag är verkligen superdeppig just nu.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0