Urk, sa Madde...

När jag vaknade idag var jag oändligt tacksam att jag ringde redan igår till jobbet och sa att jag var dålig.
För idag...
Är jag sämre.
Ja, febern är högre och jag har börjat hosta så smått... hepp...
Hatten av för det.
Eller inte.
Igår försökte sambon peppa mig genom att säga att han bara var dålig i 3 dagar nu i påskas.
Jag försöker ta fasta på det och HOPPAS att det blir samma för mig.
Fast jag är redan inne på dag tre, och blir bara sämre.
Men...
Hoppet är väl det sista som lämnar en.

Det blir lika mycket vitlök idag som igår, fastän jag mår illa av gammelvitlöksdoften från mig själv.



Det blir även riven ingefära med kanel och honung i hett vatten innan läggdags.
Allt för att driva ut den "onda sjuk-förkylningsanden".
Fast ingefäran har visat sig ha en bieffekt dessvärre.
Jag hade ju bestämt efter förra omgången att nu skulle jag ta ingefära minst varje dag, för det verkade som om det var ett UNIVERSALMEDEL mot det mesta.
Men...
Vad jag då märkte var, att om man har rosacea, vilket jag som bekant har...
Då är det rena döden för min hud!
Och inte så lite heller.
Det är det samma effekt som starka kryddor, salt, alkohol, och för mycket kaffe.
Blodkärlen öppnas, ful rodnad och utslag uppstår omedelbums!!!!
Tyvärr.
Så ingefära är INTE BRA om man har rosacea och vill vara snygg, men...
Om jag tar det precis innan jag ska gå och lägga mig nu, så får huden och kroppen hamna i vila nästan direkt, och då är det inte så stor fara.
Då blir det något litet utslag bara, och det kan jag ju leva med.
Skillnaden när jag drack detta på dagen var att jag fick massor av utslag, och den onda, infekterade sorten dessutom.

Jag gissar även att min arbetskompis är tacksam idag också, att jag ringde redan igår och sjukade mig.
Då slapp hon sitta nu på morgonkvisten när hon ska gå hem och försöka få in någon vikarie.
Ja, så nu ska jag väl då ta en dusch och börja beta av lite Svt Play, kul...
Vilken heldag.
Jippie.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0