Morsan, klädd för en polarexpedition med Ola Skinnarmo...

Vi var i trädgården på förmiddagen, Milou stod vid staketet och undrade NÄR hennes favoritgrannar skulle komma ut någongång....


Men dom var väl på jobbet idag, så ingen kom och gosade med den lilla vovven...


Snyft, ingen granne.
Hon gick och bet på en pytteliten pinne istället...






Hm, fast så hände visst något på gatan också, bäst att hålla koll.


Milou = Ferdinand, hon luktar på blommorna, sniff, sniff.
Ja, och det har varit väldigt varmt och skönt idag (hurra).
Mamma kom hem och trodde att hon hade feber, för det RANN om henne.
Så nu hade hon blivit RIKTIGT SJUK minsann!
Skyhög feber, trodde hon.

Ursäkta mig, men du...
Du vet att det är 17 grader ute va, och det steker säkert ännu varmare i solen...?
Och jag såg dig när du gick iväg förut, du hade din tjocka vinterjacka, tjocka, varma byxor (ulltyp) och så ser jag att du har sticketröja på dig OCKSÅ, PLUS tjocka skor och MÖSSA!
Tror fan att det känns som du har feber, du är klädd för en polarexpedition på antarktis med Ola Skinnarmo i januari, inte för en vårdag i Visby i slutet på april.
Antarktis-morsan, hon sa:
"Ja, ja, jag tänkte inte på det, men jag TROR att jag har feber ändå faktiskt."
Det tror inte jag mamma, sorry.

Nu är mamma ute och fejar i trädgården, betydligt lättare klädd, tar av grillen och fixar.
Vad hände med febern...?
Ja, inte vet jag, den flög visst sin kos med lättare kläder på kroppen 
Ibland är hon typ lite väl spånig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0