Är folk inte kloka i huvudet...?

Är folk inte kloka i huvudet, eller är det JAG som inte är klok i huvudet...?
Jag bara undrar liksom.
Alltså DETTA är vad som mötte mig ute på Lickers idag...
 

 
 


En TOTALT ÖDE STRAND!!!
På en söndag.
På en söndag med TOPPENVÄDER.
Är det bara jag som är galen eller vad är det frågan om...?
 
Ja, jag hoppade på bussen 11.20 och 11.50 prick var jag i Lickershamn.
Träffade en bekanting på bussen och vi satt och pratade så färden gick asfort.
Kommer ut och hoppar av vid hamnen:
Öde.
?
Strålande sol, lite blåst visserligen med temperaturen låg ju på 25+ så det var bara skönt.
Och inte en kotte.
Okej...
Jag packade upp mitt lilla läger och fram med min bok, läste, en timme gick, bara jag.
Efter 1½ kom ett par från Göteborg och la sig precis nedanför mig.
That´s it.

Jag gick och skulle handla i restaurangen, inte mycket folk.
Köpte baguette med salami och brie, fick den för halva priset och kaffe.
Åt och fikade, badade, och idag var det 19 grader så jag kunde hoppa och simma från bryggan.
Bara det att jag fick en smärre chock, en manet-chock.
Jag menar här på ön har vi ju öronmaneter, och dom brukar ju inte vara så stora.
Snarare pyttesmå och jag är inte ett dugg rädd för såna maneter, dom är ju inte farliga på något sätt.
 
Så skulle jag hoppa från bryggan och tar sats och hoppar, och UTAN att ha tittat i vattnet, för jag visste ju hur varmt det var i vattnet, så jag bara kastar mig ut...
Ser öronmaneter stora som stekpannelock!
Satan i gatan!
Hinner tänka djävligt snabb i en mikrodels sekund medans jag är i luften:
HELVETE vad STORA dom är!!!!!
Och...
Vilka MONSTER, nu äter dom upp mig!!!!
Och så landade jag väl typ på två av dom.

Ja, ja, jag överlevde och simmade in, och innan jag hoppade vid nästa bad...
Kollade jag VART bauta-maneterna höll hus, så jag inte plumsade rakt på dom.

Så började det trevliga göteborgsparet prata med mig, både om det ena och andra, dom var supertrevliga.
Jag läste min bok, gick promenad längs kusten och hade det UNDERBART.
Fullkomligt underbart.
 
 
Sjäslig vila.
Så kom det en barnfamilj och två kvinnor som låg på bryggan, och sen kom det inga fler.
Vid 17-tiden kom det ett molntäcke, men det gjorde inget, det var varmt ändå och vid 18-tiden, kanske lite senare åkte jag hem.
Fullkomligt utvilad och nöjd.
 
Tog en långpromenad med Milou och njöt av Hällarna i kvällssolen, så man ska inte klaga.
Jag har varit ute hela dagen och kom inte hem förrens klockan var 21.
Nu är jag helt slut, sängen väntar och imorgon...
Då hoppas jag på fint väder och en öde strand igen såklart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0