Blame it on the sun...

Ja, Ingrid från bloggen "Livet efter 70" hade skrivit en liten kommentar INNAN jag åkte iväg med bussen till Björkhaga, i inlägget innan, att det var "växlande molnighet och 18 grader" söderöver.
Jag ringde kussen INNAN jag hoppade på bussen mot Brännhaga och undrade hur det såg ut:
"Vi ligger i lä och FRÄSER, klarbått här!", svarade hon.
Fröken Österholm hoppade följdaktligen på bussen och drog mot Brännis.
Kom fram och det vart lite molntuss/sol/molntuss/sol, sen...
 

 
... skyfritt.
Men fan så det blåste vid havet, det må jag säga, det måste gått bra för vindkraftverken idag
Fast vi låg i lä vid poolen och gottade oss hela dagen, till och med badade vi faktiskt en gång, trots vinden, i havet.
Efter vår lilla lunch runt 14-snåret tjocka det väl till sig med ett molntäcke som sen ganska snabbt sprack upp igen.
Så hade vi lite mer soltid 
Vid 15.45 snåret var det dock dags att ge upp solandet, för då blev det mörkt helt.
Men vi var nöjda, vi hade ju hade det skänt i bra många timmar och jag har läst min bok "Hungerspelen".
Den blir bara bättre och bättre, om den var bladvändare innan, så är den superduper bladvändare ännu mer nu.
Själva tävlingen "Hungerspelen" har nämligen börjat i boken och jag är mitt inne i den, och det går ju ut på att följa huvudkaraktären igenom detta sk hungerspel.
Man ska hålla sig vid liv tills det bara är man själv kvar, som segrare.
Oj, ja, jag slukläser och har redan igår varit inne på bokhandeln och beställt bok två och tre också.
Jag måste läsa vidare direkt jag är klar med denna!
 
Vi har även legat och spånat mycket idag, jag kussen och Pastorn.
Mycket träning av skrattmusklerna har det blivit, ju dummare skämten har varit, desto mer har vi skrattat.
Låg nivå är KUL.
Jag tror våra hjärnor har blivt till hjärnmos av allt solande, solmos kanske? 
 
När jag sen kom in på ICA i Vibble hade jag ingen aning om vilket datum det var ALLS, när jag kollade det sist har jag nollkoll på.
Eh, jag frågade först en kille som hade byggarbyxor på sig, tänkte han har väl säkert jobbat idag.
Han hade inte heller någon koll.
Typiskt byggare, dom har ju INTE HELLER någon hjärna, va fan, har han också fått hjärnmos!?
Men så kom jag på, trots solmosiga hjärnan:
Jag har ju mobilen!
Så fick jag svar på det.
 
Sen vimsade jag i kassan, kom inte på vad ordet "bonus" hette, utan började kalla ica-bonusen för "poäng" och hade jag fått in den på kort...?
Jo då, sa killen i kassan, du har fått din BONUS.
Fino, och så skyllde jag mitt vimsande på solen och för lång semester igen.

Eh...
Ja.
Blame it on the sun.
 
Och nu ska jag gå ut och gå med Milou så fort hon ätit klart sitt ris.
Hon har fortfarande rännskita kunde vi konstatera på förmiddagen.
Vi ses sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0