Den där jättesvåra...

Uppe tidigt idag, och jag ska försöka beta av så mycket som möjligt här på morgonkvisten.
Jag ska tvätta, dammsuga och försöka komma iväg och klippa klor på kanin och hund innan klockan slår tolv hade jag tänkt mig.
Ja, och sen ska jag sitta i trädgården och virka och läsa.
Boken "Anna och Mats bor inte här längre" är bra, för alla som skilt sig, eller brutit upp efter ett långt förhållande så är det igenkänningsfaktor HÖG.
Jag läser och känner den olustiga känslan i magen.

Så ska jag gå till tygaffären lite senare och köpa en liten bit trikåtyg av något slag, och sy en ny barnmössa...
Nu när jag vet hur man gör den liksom.
Den där "jättesvåra" barnmössan ni vet 
Och då blir det väl upp till bevis för min symaskin.
Alltså den har "overlock funktion" som jag har använt i "hårdare tyger" och den funkar UTMÄRKT då.
Men som alla vet som syr...
Så använder man ju mest overlock till expanderbara tyger som trikå, jersey m.m, och jag har ännu inte sytt i sådana tyger med min nya maskin.
Eller 1 år gamla maskin.
Så vi får väl se hur det går, om det funkar bra, eller om det kommer stå även en overlock-symaskin på min önskelista framöver...?
Håll tummarna!

Augusti himlen är lika blå som igår, men idag tycker jag att det känns LITE svalare än igår...
Alltså får det bli häng i trädgården istället, och ingen strand.
Och så jag har ju lite att göra också, så jag skippar stranden idag helt enkelt!
Det kommer fler stranddagar, ÄN är inte sommaren slut 
Nu ska jag sätta fart här, vi ses senare!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0