Framsteg...

Det blev lite städning och sen gick jag ut och plockade av lite...
 


... björnbär.
Dagens lilla skörd ska nu frysas in, och många bäckar små...
Blir pajer framöver!
Förmodligen lite sylt också 
 
Så satte jag mig ute i solen och faktiskt började STICKA!!!
Jo minsann, jag har ju fått jätteont i nacken efteråt varje gång jag försökt mig på att sticka sedan whiplashen, men...
Nu fick jag ju ett ryck och stickade klart åremössan som legat i "malpåse" sedan olyckan typ.
Och visst fick jag lite ont dagen efter, men INTE så farligt som jag brukat få.
Så idag startade jag upp en sådan här skönhet...
 


Helt vanlig rätstickad trekantssjal i mitt favoritgarn "Mohair Lux", som inte finns kvar att köpa längre.
Denna ska jag naturligtvis ha själv OCH så har jag samma garn i det skogsgröna som jag också ska ha själv.
Ja, eftersom det inte finns kvar att köpa längre, så säljer jag dom sjalarna inte för allt smör i Småland.
Jag har bara väntat på att kunna få sätta stickor och garn in action igen.

Nu ska jag inte "översticka" mig så jag får skitont och inte kan göra ett smack, nej, jag ska ha denna sjalen vid sidan om och sticka några varv per dag bara.
Jag varvar det med virkning.
Allt för att testa gränserna och BESTÄMMA mig för att:
"Jag kan sticka, jag får inte ont, jag kan sticka, jag får inte ont..."
För just den ramsan funkar faktiskt mentalt på det mesta när det gäller nacken, lite i taget, det har "bara" gått tre år, jag har ett helt liv kvar på att bli bra!


Nåväl, jag säger som jag brukar:
Framsteg!

Och vad VARMT det varit idag!?
Va, trots hård vind, har det ju varit varmt som tusan, och trots att jag satt i bikini i vinden, i trädgården/bersån, höll jag på att svettas ihjäl.

Så fick jag fikabesök av en kompis, och jag kände väl att jag behövde "vända-och-vrida" på en sak...
Och det fick jag, fick himla bra råd också.
Vi fikade som sagt, snackade och sen...
Var jag tvungen att hoppa i duschen och sticka iväg med kanin och hund för kloklippning.
Sen blev det tygaffären vid kolonilotterna, och där köpte jag gräddvitt velortyg.
Ja, det var det ENDA jag kunde tänka mig efter att ha scannat igenom två tygaffärer idag.

Det fanns inget sött, strechigt tyg alls att finna.
Jag såg framför mig gulliga trikåtyger med coola små mönster, typ moln, ugglor eller va fan som helst...
Men det finns ju inte på den här jäkla, trista, icke-tyg-ön.
Så, jag tog det gräddvita velortyget och shoppar i Stockholm i september istället!!!!


Ja, och så köpte jag ett mönster...



... som jag varit inne på att köpa förut, men inte kommit till skott.
Men så såg jag en tjej som hade sytt (eller köpt...?)  den långa kaftanen/A , i ett randigt tyg med ett par höga sandaler till, so me 2 ...
Den var SKITSNYGGT, så jag bestämde mig på studs att jag måste köpa det där mönstret och sy en sådan till mig själv, till nästa sommar.
Ja, så det köpte jag idag, plus lite hudgrejer till kroppen på Bodyshop.
Och så kom jag hem, åt och nu har jag varit HELT SLUT sedan dess.
Bara suttit med datorn och kollat "Tradera", "Hemnet", "Facebook" och nu bloggen.
Och nu var jag klar med bloggandet OCKSÅ, nu ska jag kolla lite på tv, det har varit en himla bra dag!!!

Och hjälp...
Jag fått soleld i ansiktet!
Man märker ju inte att solen tar när det blåser.





 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0