Frk Idiot...

Idag har jag gjort följande:
Jag har sorterat och pysslat i arbetsrummet och så fick jag ett ryck...
Jag skulle göra en barnmössa från mitt svindyra mössmönster!

Gick till tygaffären för att köpa fleecetyg, behövde hjälp, för fleecetyg är HELT NYTT för mig.
Eller det är inte "helt nytt" att ha på sig som klädesplagg, men jag har aldrig någonsin sytt i fleecetyg förstår ni.
Hittade så ett gräddvitt som var det enda jag kunde tänka mig, det köpte jag en liten bit av.

Kom hem här, ritade av mönstret, skar ut det och skar så ut fleecetyget.
Ready to go!
Detta skulle gå skitsnabbt, max 15 minuter!
Bara det att det blev totalt blankt i huvudet, HUR skulle jag sy ihop mössan?
Eh...
Vänta här nu, jag sitter med världens enklaste mössmönster och jag fattade inte hur jag skulle få ihop mössan.
Jag tog fram mönstret och skulle läsa, det var på norska, och jag som i vanliga fall verkligen INTE har problem med norska...
Fattade ingenting!
Jag läste och läste, men fattade inte en del ord så det var fullkomligt omöjligt att förstå beskrivningen till fullo.

Efter 45 minuter så gav jag upp.
Trots att jag behärskar både konsten att sy OCH norska, så var jag körd!
Jag tog en långpromenad med hunden istället, kom hem, duschade, åt och ringde kussen i Norge:
Mitt samtal gick typ ut på: 


Och tro det eller ej, men först fattade inte hon heller, tills hon sa, eller om det var Pastorn i bakgrunden:
Det var ju NYNORSK.
Jaha ja, inte konstigt att jag inte fattade ett smack, knappt dom gjorde ju det.
Men jag fick orden översatta tillslut i alla fall och så skulle jag sätta igång igen.
Det blev fel.
Då tog jag fram gammalt lakanstyg och klippte till, för att testsy en mössa i det...
Men så gick luften ur mig.
Poff, så var jag som en ihålputtad ballong, platt.
Det får bli nya tag imorgon istället, kanske Frk Idiot fattar bättre då när hjärnan fått vila lite...?

Ny bild på babyfilten...
 
 
Blev väl LITE bättre i färgerna än igår.
Nu ska jag sova, jag är helt slut, imorgon ska jag sy den där barnmössan i alla fall.
Håll tummarna att jag fattar bättre efter lite sömn.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0