Grankotten, en trafikpolis att räkna med...

Lustig dag det blev då...
Jag satt i telefonen hela förmiddagen i olika ärenden.
Så pratade jag med bästisen och när vi pratat klart var det KLARBLÅ himmel ute.

Jag gick ner till morsan:
Åka ut på stranden eller sitta i trädgården...?
Stranden, oki 

Så kommer vi ut på gården, och vem trillar in genom grinden om inte "Grankotten".
Jaha...
Denne herren var lite för överförfriskad och ville hjälpa morsan som stod och kollade hur mycket olja hon hade på bilen.
Mamma ville dock inte ha hjälp utan tittade desperat på mig.
Jag sa:
- Du, vi har lite bråttom nu, vi ska träffa folk ute på landet och måste iväg!
- Vi ska till macken också, sa mamma, och kolla oljan där.
Bra där mamma, fint att du informerar om nästa stopp...
Not.

Då...
Går Kotten ut i vägen och dirigerar trafiken så vi ska kunna köra ut ur trädgården.

Tilläggas ska att det var typ TRE BILAR på Söderväg, ingen rusning direkt, men Grankotten ville väl leka trafikpolis så...
Då fick han väl göra det.

 
Så kommer vi in på macken, mamma går in för att be om hjälp, Grankotten följer med...
Som biträdande oljeexpert.
Ut kommer mamma med en Statoilgubbe och Grankotten.
Två gubbar, en nykter och en inte så nykter ska kolla oljan, mamma ser ut att vilja slå något hårt i huvudet på Grankotten och jag svettas i bilen av värme och pinsamhet.
Vad ska Statoilgubben tro liksom?
Då upplyser Grankotten morsan om att han har börjat dejta på nätet.
?
Och jag börjar frusta i bilen av skratt, försöker hålla mig.
Herregud (ja, jag kollade föresten, "herregud" ska INTE särskrivas, piju jag hade rätt...), vad håller Grankotten på med?

Sen undrar han om inte morsan ska dejta honom.

Jag börjar då skratta inne i bilen, gick inte att hålla sig alls.
Mammas replik på det hela blir:
- Varför det, du dejtar ju på nätet.
Nu måste vi sticka, hej då Grankotten!
In i bilen and of we went, SKATTANDES åt den stackars nätdejtande, självutnämde trafikpolisen!


Vi drog till Brissund först, men där låg det ett molnsjok, klarblått mot Lickers, badbilen åkte vidare.
Så kom vi dit, strålande sol i ca 45 minuter, sen kom ett molntäcke som bara blev tjockare och tjockare.
Good bye Lickers sa vi, och drog mot stan, då vart det regn på vägen hem.
Härligt 
Svart i stan när vi kom hem, lite regn och sen...
Kom sol.

Försökte ringa sonen sent på eftermiddagen, han svarade inte, då skickade jag ett sms:
"När kommer du hem och äter?
Ring upp."

Fick ett sms tillbaka:
"Har inga pengar."

Jag ringde upp, det var upptaget länge och jag fick inte tag i honom.
När jag väl fick tag i honom sitter han och äter.
?
Men hallå...
Jag blev bara sååååå trött, här sitter vi och väntar ut sonen på NÄR han ska komma, och så kommer han inte utan sitter och äter hos pappa.
Jaha.

Jag ger upp.
 
Nu sitter jag dock och väntar med spänning på att klockan ska bli 21.00, för då...
Börjar ju DALLAS igen!!!
Som dom såg ut när det begav sig, Jock, Miss Ellie, JR, Sue Ellen, Lucy, Bobby, Pam, och Ray...

 
Och som dom ser ut nu...
 

 
Spelar ingen roll hur kass den nyinspelningen serien är...
Men bara att få se det här FULA, elaka flinet på J.R och få höra vinjetten igen, lär vara en klar fempoängare i betyg 
 

 
Annars tyckte jag den där amerikanska/norska serien med "Little Steven" var himla rolig också, "Lilyhammer", och den går samtidigt, men...
Den får jag se på SVT Play.
Och nu ska jag se "Robinson".
Mörkret har sänkt sig, märks att hösten ändå kommer med stormsteg trots värmen ute.
Man kan gräva ner sig i soffan på kvällarna åtminstone, och hänge sig åt diverse tv-program 
Vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0