Jag älskar...

Idag har jag haft den BÄSTA dagen på hela sommaren.
Och då menar jag VERKLIGEN INTE att jag har haft en dålig sommar alls, men...
Ni som känner mig kommer förstå varför så fort ni ser bilderna jag tagit idag.
Alltså här har jag för ett tag inbillat mig att jag skulle ha en stuga i söder, nä, det kommer aldrig ske...
För mitt hjärta tillhör Lickershamn.
 
Jag kommer aldrig köpa ett ställe, om jag någon gång får råd, i söder.
Jag kan bara bo på ett enda ställe, helst permanent, och det ÄR och förblir Lickershamn!
Så är det bara.
Vem försöker jag lura när jag säger att jag ska bo åt söder för "det är mest sol åt det hållet på ön"...?
Varje gång jag kommer till Lickers så känns det i hjärtat, ni som älskar en plats på jorden vet vad jag menar.
Och när jag kommer till Lickershamn klickar det till i mitt hjärta och jag känner bara:
Jag älskar dig Lickers...

Sol eller inte, men omgivningarna är att dö för och det är så vackert på den här platsen så jag blir rent grinfärdig.
Det har jag väl skrivit runt en miljon gånger här gissar jag.
Hela den här ön må vara vacker, men vackrast...
Det är utan tvekan Lickershamn.
Så...
Idag styrde vi alltså badbilen mot norr, till Lickershamn...

 
Vädret var så strålande så det var rent magiskt, luften varm och ljum, klarblå himmel, strålande sol, spegelblankt hav och det bästa av allt...
Knappt en käft på stranden!!!!
Vi var som mest max 7 personer, men annars helt öde, vi var nästintill själva hela dagen.

Och efter klockan 15, då var vi HELT SJÄLVA, helt, helt själva, sug på den ni!
Älskar man eftersäsong eller gör man, folk jobbar, turisterna har åkt hem och själv får man stränder för sig själv.
Jag älskar det.
Då förstår ni kanske varför jag tycker detta varit den bästa dagen på hela sommaren, det kallas "Vila för själen"-dag ...
Bara titta på bilderna så förstår ni vilken überdag jag och morsan fick idag...
 

 
Pratade i vanlig ordning med "killarna" på restaurangen när jag var där uppe och handlade.
Frågade hur sommaren varit åt det här hållet, och inte hade den varit så dålig som jag trodde!
Nä, samma bus-o-blåsväder som åt Björkis-hållet, men som pappan sa:
"Det ligger ju alltid ett molnområde BAKOM Lickers, uppe mot land, som en kant, men det kommer ju aldrig hit..."
Så det hade varit rätt soligt där ändå alltså.

Fan trot...
Kan Yr ha visat så fel?
Men säger han det så...
Ja, nästa år ska jag fråga om Lickers restaurangen kan bli min väderrapportör åt norrhållet iallafall 
 

 
 

 
 

 
 
 

 
 

 
 


Och här nedan kan ni se bildbeviset på att "Camp Österholm" var solokvistar på HELA stranden.
Mamma syns som en liten myra högst upp på bilden...
 

 
 
 
 


Magiska, magiska, magiska Lickershamn!
Nä, det är ju här jag ska bo och det är här jag ska vandra med mina hundar längs kusten.
Vi landade i Lickers vid 11-tiden och åkte hem 17.15 och det var knappt så mamma ville åka hem, men så sa hon:
Vi åker hit imorgon med, om det är fint väder.
Hurra!
Sjukt underbar dag.
Vi toppade det hela med att köpa nyrökta flundror i lilla fiskeboden, stannade och köpte färska, gotländska tomater vid bonden och rödbetssallad på Tempo i Stenkyrka.
 

 
Fy fan, jag har längtat HELA sommaren efter rökta flundror, och idag fick jag det äntligen!
Stora och feta är dom nu också, så perfekta och så asgoda.
Det var mumma för töisen det 

När vi kom hem blev det sen långpromenad med Milousan, vi har kommit igång på riktigt med våra riktiga promenader.
Här har det skärpts till ordentligt nu, vi har slarvat och latat till oss lite i sommar.
Eller JAG har väl.
Det har bara blivit dom där korta på 4-5-6 km, nu är vi uppe i våra ordinarie 8-10 km

Och så tillsist...
Jag läste ut boken andra delen av "Hungerspelen", "Fatta eld" och jag ger den faktiskt...

Fyra och en halv tumme, inte full pott som förra boken alltså.
 

Men det är för att jag tyckte att det var lite för mycket upprepningar i denna boken, men ändå äventyrlig.
Trots att den är lite grym och barnslig.
Fast som ni redan vet, jag diggar konceptet!
Den tredje boken som jag beställde har kommit, så den ska jag hämta imorgon och börja läsa snarast.
Ja...
Och det där hålet i magen jag hade, det läkte visst REKORD-FORT det.
Visst kommer detta att kosta, men nu är allt klappat och klart, och snart är avloppet, det som inte VAR så paj som vissa trodde...
Att vara fixat.
Redan på måndag kör dom igång, och klart ska det vara på tisdag, senast onsdag.
Tjofräs.
Tack Henrik för det.
Säger jag nu ja...
Vi får väl se vad jag säger på onsdag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0