Jäkla latmaskar...

Så gick den här dagen också.
Eller den är ju inte riktigt slut, men nästan iallafall.
.. för jag är HELT slut.

Jag började med att gå långpromenad med hunden efter frukost, tidning och bloggande förut idag.
Blev en surkärring när jag tog hemvägen över Hällarna och det var fullt med bilar som körde där.
Fullt med BILBURNA hundägare som KÖRDE över hela området och "rastade" sin hundar där.

Hundutställarna är i stan nämligen.
Mhm...
Och jag sa väl till vid några tillfällen till dessa latmaskar att det INTE var tillåtet att köra på området längre.
Hade dom inte sett stenbumlingarna som så fint stoppar/ska stoppa all bilkörning på området innan dom kom in på Hällarna?
Nä, tänk, det hade ingen gjort.
Wow, så förvånad jag blev.
Not.

"Och det hade ju aldrig varit förbjudet att köra här förut", fick jag minsann höra.
- Men NU är det det, sörru...
Så pys iväg härifrån och parkera vid PARKERINGSPLATSERNA då för...
... f-n...
Sjutton gubbar.
Tyckte surkärringen!

Typiskt hundutställare, latare sort finns väl knappast?
Och jag menar det verkligen.
Här har jag rört mig i detta området som både sportare utan hund och hundägare förr och nu och...
Detta är återkommande år efter år, och jag fattar inte som hundägare själv, HUR man kan vara så jäkla lat?
Dom har utställningen TVÄRS ÖVER VÄGEN, och orkar inte gå 100 meter för att motionera sina jyckar, utan KÖR över vägen och förbi stora stenar som bara inte kan misstas för något annat än "bilstoppare" och stannar och rastar sina hundar 5 meter från bilen.
Varför har man ens hund om man inte orkar gå tvärs över en väg, undrar jag...?
Det övergår mitt sportiga hundägarförstånd.

Ja, jag var mer än lovligt irriterad som ni då förstår.
Jag ville att Milou skulle kunna springa fritt, men det fick bli mest koppel alltså, så hon inte skulle bli mosad av någon lat, bilburen, hundutställare.

Hann hem, ringde och bokade båtbiljett till Stockholm, för gissa vem som ska till Stockholm bestämde hon idag?
Jo, jag.
I september, hurra, hinner inte mer än lägga på luren så ringde Hundbästisen, var jag hemma och kunde jag bjuda på en fika?
Jomen visst.
Kaffe och en liten mosad bulle kunde jag bjuda på
Så satt vi i solen på balkongen och pratade en timme, in i duschen och iväg och handlade hundmat och halm på "Lantis" och sen promenerade jag ner på stan för att byta hänget som jag fick till mitt Thomas Sabo-halsband.
Jag bytte till en silver-BADTOFFLA med små vita stenar i...
Nu vet jag iallafall EN person som kommer bli lite sotis, Nybyggarkussen.
 
Så kom jag hem här, och är helt död.
Så jäkla trött så det finns inte på världskartan, jag orkar knappt röra mig så trött är jag.
Sambon får fixa mat, jag tar mig bokstavligen inte ur soffan faktiskt.
Men det har varit en bra dag, mycket motion.
Nu ska jag fixa tzatsiki och så har jag hittat min EGEN sign-maker, så jag kan göra EGNA små skyltar med min egen text på.


Och favoriten lär väl bli...
Ni kommer väl SPY på mig och mina skyltar framöver, men det är nyhetens behag, om någon vecka är det väl något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0