Milou blev en ny hund..

Så åkte vi på stranden...
Men idag var det bara mamma och jag, sonen skulle till Kneippbyn med kompisar och sambon skulle städa.
Inte en vindpust ute, sitta i trädgården och stekas levande...?
Nä, det kändes inte som något någon av oss hade lust med.
Vi tog med oss varsinn bok och badkläder och så drog vi mot Vindsurfing Tofta, men när vi kom dit säger mamma:
"Nä, vi åker till Björkis!"
Va, jaha, ja, så då åkte vi dit och solade och badade.

Igår var det 12 grader i havet på Björkis, idag var det betydligt varmare:
Hela 14 grader!
Jag tog ETT dopp, men endast för att det var smällhett och luften stod stilla, sen var jag nerkyld för resten av dagen 
Vi avslutade dagen med glass och kaffe och drog hemåt vid 16.30-tiden när det kom in slöjmoln och blev kallare.
Handel i Vibble och sen hem och tända grillen och så grillade vi.

Och idag har Milou fått en finputsning.
Bara det att jag ångrade mig nästan direkt.
Jag drog bort att hennes lilla fluffiga fraggelperuk mitt på huvudet, och djävulshornen på sidorna vid öronen.
Tittade på henne och tänkte:
Oj...
Vad ordentlig hon ser ut helt plötsligt.
Det blev en helt annan hund, en utställningshund typ.
 
Sambon sa:
"Åh nej, vad har du gjort, du har ju tagit bort hela hennes personlighet!"
Då ångrade jag mig ännu mer.
Men inte mycket att göra åt, nu ser hon ut som en riktigt prydlig cavve, jag får låta bli att borsta hennes öron då som motvikt...
Så det blir lite dreads och oordning DÄR istället 
Nä, så dum kommer jag naturligtvis INTE vara.
Låt mig presentera den nya och mer sofistikerade Milou...
 

 
 


På den positiva sidan så kom hennes vita bläs fram på huvudet igen..
 

 
 
 
 

 
 
 

 

 
 


Ja, ja, hon ÄR ju wunderschön ändå och så söt så man dör.
Mitt lilla gosetroll, hon är iallafall lika busig som vanligt, så skenet bedrar 
Nu ska vi se film, vi ses imorgon, då blir det en spännande dag...
På ett negativt sätt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0