Så var väskorna packade....

Så var väskorna packade.
Mina jobbväskor.
Hur konstigt kändes inte det?
Nyss packade jag ju upp lakan, kudde, täcke och gick på semester, och imorgon...
Jobbar jag igen.
Men bara ett dygn förstås, sen fortsätter semestern en vecka eller åtta dagar till, jag har inte så mycket koll just nu.
Jag har ju semester och solmoshjärna som bekant 
 
Jag och Milou var ute och långpromenad idag när det ändå var taskigt väder, 8 km drog vi av.
Har hållit igen lite nu medans hon haft risig mage, men idag var vi fulla med spring i benen båda två.
 
Jag har varit arg, lugnat ner mig något, blivit ännu argare efter min promenad...
För slangen vi har "fått" i avloppet får dom inte bort.
Vi kommer alltså få stopp jämt nu, och inte bara 2 ggr om året, men...
Det är inte vårat problem.
Imorgon kommer en ANNAN hantverkare och tittar på problemet, kan bli dyrt, dock inte för OSS.
Nu har jag slutat att "inte låtsas om elefanten i vardagsrummet" nu finns den där, och ut ska elefanten!
P-U-N-K-T!
Mer om detta någon annan gång.
 
Och så har jag plockat mer krusbär, ska bli paj, förmodligen på fredag.
Ja, för imorgon jobbar jag ju.
Och nu...
Ska jag läsa ut Hungerspelen så jag kan börja på bok två i den serien.
Vi ses lite senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0