Semestern är officiellt slut...

Så var jag uppe, men det var trögt konstigt nog...
Jag somnade före 23, och ändå var jag astrött när jag steg upp.
Hm...
Ja, ja, det är väl för att det är jobbet man ska till, inte ligga och slappa på stranden.
Vilket jag gissar att inte många kan göra idag ändå, det ser ut att bli regn.
Typiskt...
Jag hoppas att jag hinner till jobbet INNAN det börjar regna, sen skiter jag i om det regnar eller inte.
Bara solen lyser imorgon igen! 

Idag är verkligen semestern officiellt slut.
Shit.
Bara ett år kvar till nästa, låååååånga ledighet.
 
Och appropå det där med att det är så tyst ute nu, även i stan, när alla turister förvunnit...
Det är verkligen tyst.
När jag kom upp nu vid 6-tiden och sen traskade ut för att kissa hunden, då är det knäpptyst.
Till och med vid macken.
Inget pipande från bensinpumpar, inga bilar som kommit från båten, bara tystnad.
Man har faktiskt glömt bort att det kan vara så tyst även här, med tanke på hur vi bor, Gotlands egen E4 liksom.
Bara tystnad.
Ljuvligt.
 
Gräset var blött av morgondagg, augustidagg.
Ljummet.
Ja, augusti.
 
Gissar att sonen och alla hans små vänner har PRÄKTIG ÅNGEST just nu.
På måndag är det ju skoldags igen, och när jag var ung...
Då ville jag kräkas dagarna innan skolan började, och räknade dagar, timmar, minuter och sekunder tills jullovet var i sikte.
På min tid fanns det ju inget "höstlov" att hoppa högt över heller.
Nä, dagarna innan skolan skulle börja var öken, och nu...
Har jag inte tid att filosofera mer över det, jag ska hoppa i duschen och dra till jobbet!
Vi ses imorgon, INNAN jag drar till stranden 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0