Solmätta Madde...

Här var man uppe toktidigt...
07.45.
Nja, det är kanske inte SÅ tidigt, men en kvart tidigare än vad jag brukat vakna under semestern iallafall 
Har slängt in en tvätt och ska vippsa av golven lite med dammsugaren innan stranden idag, sen drar vi ut.
Smällhett ute, iallafall här i stan, kvicksivret visar på 25 grader, så vi har bestämt att det blir stranden idag och vila från stranden imorgon.
Nästan bestämt det iallafall.
Mamma sa:
"Tja, det blir nog stranden imorgon också..."
Då svarade jag, av alla människor:
Ja, fast nu gör det faktiskt inte mig något att vara hemma någon dag.
Har man blivit solmätt eller har man, då har man solat tillräckligt liksom.
Mamma:
"Ja, vi får väl se."
Ja, det får vi välan.

Jag och sonen såg så "Sleepy Hollow" igår och jag hade glömt att det var så våldsam.
För en 12-åring iallafall.
Medans sonen var stursk och ball och sa:
"Amen det där ser ju inte verkligt ut, amen det där ser ju fejakt ut..." vid valda tillfällen i filmen.
Så kröp han ändå närmare mig i sängen, tills han låg tätt, tätt, på mig.
Jag sa:
Jag bara GISSAR att du ska ha hunden inne vid dig inatt, eller?
"Mmm, eller så får Denny sova i mitt rum och jag här...
Eller nej, DU får sova i mitt rum och jag sover vid Denny, han är stor och stark och kan försvara mig IFALL det kommer... ett spöke."

Jag tror det räcker med att Milou sover med dig, sa jag, hon är ju en FANTASTISK vakthund.
Och så gapskrattade vi åt det.
Det räckte med Milou som skydd för spöken och onda andar, sonen överlevde natten, sov gott och Milou...
Hon är helt slut efter allt "jobb" i natt 
Nu ska jag dammsuga, har jag tur hittar jag alla borttappade saker under städet, vi ses senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0