Vaknade i ett gasmoln...

Uppe med tuppen och idag gäller det att vara kvick och få ordning på hemmet innan jag drar på stranden.
Jag kommer ta bussen till stranden OM det är fint söderöver idag.
Morsan jobbar nämligen, och kommer inte hem förrens 12.45 och sen lär vi väl inte komma iväg före kvart över och så ska det köras...
Då är man väl framme runt 14-tiden!
Inte okej om detta är den sista "hyggliga" soldagen denna veckan, jag tar då i såfall bussen och så får sonen och morsa komma senare.
 
Hunden har nu inte bajsat på ett dygn.
Först diarré, sen ännu mer diarré, sen ris, sen ris och hundmaten och sen...
Ingenting.
Så hade jag somnat igår, sonen och sambon satt ute och såg på tv i vardagsrummet, hunden låg TYDLIGEN vid mig, och jag vaknar med ett ryck...
HELVETE VAD DET LUKTAR!!!!
Jag vaknade i ett GASMOLN á la mök-moln.
Helt yr i bollen ser jag att den enda som ligger i sängen ihop med mig är:
Milou.
Och hon ligger med rumpan åt mitt håll.
Urk!
 
Jag tänder lampan i panik och kollar yrvaket runt i sängen så det inte hänt en "olycka", ingen olycka har hänt.
Då gastar jag på sonen och sambon, "Ta ut hunden", med öronproppar och allt, jag hör ju liksom inte vad dom svarar, för jag är döv.
Gastar ännu högre, och dom blir sura.
Jag blir ännu surare för jag sov ju, jag tror att det är fara och färde eftersom jag vet att hon inte bajsat på hela dagen.
Jag hör fortfarande ingenting.
Skitsamma, skiter hon inne så får väl DOM ta hand om det, för nu sover jag!
 
Så kommer sambon in i sovrummet, då delar jag ut ytterligare några förhållningsorder från sängen, för hunden bajsar ändå inte ute när sonen rastar henne.
1. Avgränsa hundens rörelseutrymme i lägenheten så att hon bara är i sovrummet och hallen nu inatt.
2. Ta bort den äkta mattan på golvet i sovrummet.
3. Glöm inte att gå ut med hunden imorgonbitti innan du går till jobbet.

Sambon blir ännu surare och tycker att jag delar ut order.
Jag, fortfarande sömndrucken men ÄNDÅ så pass "med" och säger:
"Herregud, det kallas F-R-A-M-F-Ö-R-H-Å-L-L-N-I-N-G ifall det händer en olycka.
Jag sover nästan och kan tänka ut sånt i sömnen, du går bara och lägger dig och tänker inte alls!"
Han blev väl ändå surare, men jag somande om.
För mig går sånt per autopilot till och med när jag sover, sambon...
Han hade aldrig vaknat av gasmolnet!

Så till "Dagens Hattbild", jag har ju redan flera på lager...
 


La till en piffig glugg för jag tyckte det GYNNADE bilden!!! 
Nu ska jag röja här, vi ses senare!
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Om det är Björkhaga du tänker på så kan jag rapporter växlande molnighet och 18 grader nu vid 10-blecket.

Det var en tjusig hatt!
Kram, Ingrid

2012-08-07 @ 10:12:27
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Tack för väderrapporten idag, du får nog ta över när min kusse åkt tillbaka till Norge tror jag ;D
Vädret blev ju toppen i Björkis, smällhett i lä, blåsigt och mindre smällhett utanför lä! Kram Madde

2012-08-07 @ 18:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0