You try...

Uppe och så ska man försöka få in en tonåring i duschen, på hans egen begäran kvällen innan...
You try.
Att flytta ett BERG är enklare kan jag meddela.

Det går liksom så trögt, är ett så otacksamt jobb, så det är inte klokt.
Så har man en deadline själv dessutom, eftersom man själv ska in i duschen innan jobbet.
Men, men...
Det finns ett knep när inget annat hjälper:
Skicka in hunden och låt henne trakassera sonen i sängen så KAN han bara inte somna om, och själv slipper man tjata ihjäl sig och bli sur för att man måste tjata!

Hihihi, hon är bra till så mycket den där hunden!
 
Ser ut att bli sol/moln idag, men blåsigt som fan.
Lite höstvarning...
Fast det har ju å andra sidan varit blåsigt nästan hela sommaren förutom nu på slutet, så ÄN är inte sommaren över.
( Tänkte den desperata...)

Och nu kommer jag tjata om det där djävla Dallas igen 
Men jag sitter verkligen och tokmyser åt J.R.
Som om en gammal kompis kommit tillbaka, som om han aldrig varit borta.
Tre dagar i rad har jag suttit klistrad och gillat.
Medans jag gillar, så säger morsan:
"Alltså jag TÅL inte den där idioten, jag kan inte se på´n..."
Nähä...
Men det kan jag, och älskar hans texas-hillbilly-cowboy-accent när han bräker på och hans intriger.
Nu sitter stackars Bobby och tror att J.R blivit god och vill försonas med sin bror...
Tji får han.
Och jag...
Hänger på via tv-rutan 
Ja, och nu ska jag ta och piffa och dra till jobbet, vi ses imorgon.
Och imorgon ska det bli FINT och varmt, då åker jag nog till stranden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0